کشته شدن 121 شبه نظامی و 9 سرباز در خشونت های افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - در این هفته دست کم 121 شبه نظامی و نه تن از نیروهای امنیتی افغانستان در رویدادهای خشونت بار جداگانه در نقاط مختلف افغانستان کشته شدند.

خامه پرس در تاریخ 15 ژوئن به نقل از دو بیانیۀ جداگانۀ وزارت دفاع افغانستان گزارش داد که طی عملیات های انجام شده توسط نیروهای هوایی و زمینی افغانستان در ولایت ننگرهار که از شامگاه دوشنبه آغاز شد، دست کم 36 تن از جنگجویان «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را به هلاکت رساندند.

افغانستان تایمز در تاریخ 13 ژوئن گزارش داد که نیروهای ریاست امنیت ملی طی عملیاتی در ولسوالی محمد آغا در ولایت لوگر یک فرد بمب ساز عضو شبکۀ تروریستی حقانی را دستگیر کرده و 80 کیلوگرم مواد منفجره را که نزد او بود، کشف و ضبط کردند.

محمد رضا غفوری، سخنگوی ولایت جوزجان، در تاریخ 14 ژوئن گفت که نیروهای امنیتی در این ولایت دست کم 37 شبه نظامی را کشته، 40 تن را زخمی کرده، و 25 تن از جمله پنج تن از فرماندهان طالبان را بازداشت نمودند.

وزارت دفاع ضمن اعلام این مطلب که در جریان یک عملیات نظامی در ولسوالی گریشک ولایت هلمند 23 شبه نظامی کشته و 14 تن زخمی شدند، افزود که در جریان حملات هوایی انجام شده در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه 25 شبه نظامی دیگر کشته و 27 تن نیز زخمی شدند.

در همین حال، یک مقام رسمی به خبرگزاری پژواک افغان گفت که طالبان در تاریخ 14 ژوئن و در جریان حمله به یک پست امنیتی در منطقۀ شش آب ولسوالی خشرود ولایت نیمروز دست کم 9 سرباز ارتش افغانستان را به قتل رسانده و پنج دیگر را نیز زخمی کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500