کشته شدن 48 شبه نظامی افغان و دستگیری 12 فرد مظنون

گزارش کارکنان

کابل - درگیری ها و خشونت های اخیر به کشته شدن حد اقل 48 شبه نظامی و دو تن از قوای دولتی افغانستان منجر شد. در همین حال قوای امنیتی حد اقل 12 شبه نظامی مظنون را دستگیر کردند.

بر مبنای گزارش مورخ 22 سرطان افغانستان تایمز، وزارت دفاع (ام اُ دی) اعلام کرد که قوای امنیتی افغانستان طی مدت زمان 24 ساعت در نقاط مختلف کشور حداقل 47 شبه نظامی، به شمول 20 عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را کشته و 12 شبه نظامی مظنون را دستگیر کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع دو سرباز اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) هم جان خود را از دست دادند.

البته منابع دیگر از نبردهای مشخصی خبر دادند که ممکن است تعدادی از این 47 شبه نظامی کشته شده نیز در میان آنها محاسبه شده باشند.

به گزارش طلوع نیوز اردوی ملی افغانستان در بیانیه ای به تاریخ 23 سرطان اعلام کرد که قوای امنیتی افغانستان در تاریخ 22 سرطان در ولسوالی چهار دره ولایت قندوز حداقل هفت شبه نظامی را به هلاکت رساندند.

خامه پرس نیز در گزارشی به تاریخ 22 سرطان به نقل از مسئولان محلی اعلام کرد که قوای هوایی افغانستان اخیرا نه تن از افراد طالبان را در ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار به هلاکت رساندند.

در همین حال خامه پرس در تاریخ 22 سرطان به نقل از وزارت دفاع گزارش داد که یک شبه نظامی به تازگی بر اثر انفجار بی وقت یک بمب دست ساز کشته شد. شبه نظامی مذکور در خانۀ یک قوماندان طالبان در ولسوالی بالا بلوک ولایت فراه مصروف تهیۀ این بمب بود. چهار شبه نظامی دیگر نیز مجروح شدند.

خامه پرس در تاریخ 22 سرطان گزارش داد که ریاست عمومی امنیت ملی (ان دی اس) اخیرا نُه فرد مظنون به عضویت در شبکۀ حقانی را دستگیر و از وقوع یک حمله در قلات، واقع در ولایت زابل، جلوگیری کرد. احتمال دارد که این نُه مظنون جزو همان 12 فردی باشند که وزارت دفاع گزارش دستگیری آنها طی مدت زمان 24 ساعت را منتشر کرده بود.

ریاست عمومی امنیت ملی از کشف و ضبط حداقل 12 بمب خبر داد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500