حضور 2 دختر انتحاری در بین 50 شبه نظامی کشته شده در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - قوای امنیتی افغانستان اخیرا حداقل 50 شبه نظامی، به شمول دو دختر که قصد اجرای عملیات انتحاری را داشتند، را به هلاکت رساندند.

به گزارش طلوع نیوز اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قوای امنیتی در تاریخ 25 اسد حداقل 11 نفر از افراد طالبان را در ولسوالی پشتون کوت ولایت فاریاب و ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان از پا درآوردند.

به گزارش خبرگزاری های افغانستان تایمز و خامه پرس وزارت دفاع در تاریخ 25 اسد اعلام کرد که 27 یا 29 شبه نظامی، به شمول دو زن که قصد اجرای عملیات انتحاری را داشتند، طی درگیری های اخیر در ولسوالی وایگل ولایت نورستان کشته شدند. منابع متذکره در مورد این که مجموع تعداد کشتگان شبه نظامیان 27 یا 29 نفر بوئد، با هم تفاوت داشتند.

به گفتۀ مسئولین این درگیری پس از حملۀ طالبان به ولسوالی وایگل در تاریخ 24 اسد آغاز شد. از این انتحاری ها به عنوان «دختران جوان» یاد شده است.

مسئولین در تاریخ 25 اسد به خبرگزاری پژواک افغان گفتند که قوای ائتلاف اخیرا حداقل 12 عضو طالبان را در ولایات پکتیکا و پکتیا به هلاکت رساندند.

بر بنیاد گزارش مورخ 26 اسد خامه پرس، وزارت داخله اعلام کرد که قوای امنیتی در ولایت قندوز اخیرا یک قوماندان طالبان را پس از یک درگیری مسلحانه دستگیر کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500