کشته شدن 64 شبه نظامی و 14 سرباز در خشونت های افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - طی عملیات های امنیتی و حوادث خشونت بار اخیر در نقاط مختلف افغانستان حداقل 64 شبه نظامی، به شمول یک معین والی نام نهاد طالبان، و 14 سرباز افغان کشته شدند.

به گزارش افغانستان تایمز وزارت دفاع در تاریخ 9 سنبله اعلام کرد که قوای امنیتی افغانستان طی 24 ساعت گذشته با اجرای عملیات هایی در نقاط مختلف کشور حداقل 58 شبه نظامی را کشته و 16 نفر دیگر، به شمول رئیس کمیسیون نظامی طالبان، را دستگیر کردند.

وزارت دفاع افزود که یازده سرباز اففان نیز حین انجام وظیفه کشته شدند.

فرید افغانیار، ولسوال ولسوالی پساوند ولایت غور، در تاریخ 9 سنبله به خبرگزاری پژواک افغان گفت که در رویدادی جداگانه معین والی نام نهاد طالبان در ولایت غور طی یک درگیری با قوای امنیتی در منطقۀ مدیرها در این ولسوالی کشته شد.

نجیب الله حیات، ولسوال ولسوالی دلارام ولایت نیمروز، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که در یک انفجار کنارجاده ای در بزرگراه هرات به قندهار در این ولسوالی حداقل سه سرباز افغان کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

خامه پرس در تاریخ 30 اوت به نقل از وزارت دفاع افغانستان گزارش داد که در نتیجۀ انفجار یک بمب کنارجاده ای در ولسوالی شیندند ولایت هرات پنج شبه نظامی، به شمول یک قوماندان طالبان، کشته شدند. گفته می شود که این بمب توسط همقطاران این شبه نظامیان کارگذاشته شده بود.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500