امضای توافق صلح بین دولت و حزب اسلامی افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - به گزارش رسانه ها مقامات دولت افغانستان و حزب اسلامی افغانستان (اچ آی) در تاریخ 1 میزان در کابل به توافق صلحی که مدت ها انتظار آن می رفت، دست پیدا کردند. رهبری حزب اسلامی افغانستان بر عهده گلبدین حکمتیار است.

به گزارش طلوع نیوز این مراسم در دفتر شورای عالی صلح افغانستان (اچ پی سی) در کابل برگزار شد.

حبیبه سرابی، یکی از اعضای شورای عالی صلح افغانستان، گفت که این توافق برای تأیید نهایی به حضور رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی و حکمتیار فرستاده خواهد شد.

پیر سید احمد گیلانی، رئیس شورای عالی صلح افغانستان، و حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان، از طالبان و همه گروه های دیگر شبه نظامی خواست تا به پروسه صلح بپیوندند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

عبدالله تلاش زیادی کرد تا از مذاکرات صلح بین دولت و حزب اسلامی جلوگیری کند، اما نتوانست موفق شود. زمانی که حزب با دولت صلح کرد، یک دوره آزمایشی عالی برای دولت بود، اما دولت در آن دوره ناکام شد و به وعده هایی که به حزب اسلامی داده بود عمل نکرد. این موضوع باعث شد که طالبان تمایلی به صلح نداشته باشند. اگر با حزب درست رفتار می شد، طالبان می توانستند صلح کنند. اگر مشکل از طریق صلح حل شده بود، اکنون همه افغان ها در کنار هم می بودند و هیچ مسئله ای در مورد حقوق بشر، حقوق زنان و حقوق اقلیت ها وجود نمی داشت... خدا کند که طالبان با تمام مخالفان خود صلح کنند و افغانستان بازسازی شود.

پاسخ

بسیار خوب. خداوند به دیگر گروه های مسلح نیز کمک کند تا آنها هم از جنگ دست کشیده و به پروسه صلح ملحق شوند. صلح باید در سراسر جهان حکمفرما شود.

پاسخ