کشته شدن 161 شبه نظامی و 10 سرباز در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - به گفتۀ مقامات رسمی در بین 168 شبه نظامی که طی مدت زمان 48 ساعت در نقاط مختلف کشور کشته شده اند حداقل 108 عنصر وفادار به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) وجود دارند.

وزارت داخله با انتشار بیانیه ای در تاریخ 14 میزان اعلام کرد که طی درگیری هایی که ظرف 24 ساعت در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار روی داد حداقل 96 عضو داعش کشته شدند.

به گزارش افغانستان تایمز وزارت دفاع نیز در تاریخ 13 میزان اعلام کرد که قوای امنیتی حداقل 65 شبه نظامی را طی مدت زمان 24 ساعت در نقاط مختلف کشور به هلاکت رسانده اند.

وزارت دفاع ضمن اعلام این مطلب که در بین 65 ستیزه جوی مقتول 12 نفر از اعضای داعش بودند، افزود که 10 سرباز نیز جان خود را از دست دادند.

دیگر منابع خبری گزارش دادند که چهار شبه نظامی در ولسوالی کامه ولایت ننگرهار و 27 عضو طالبان هم در ولایت بغلان به هلاکت رسیدند. البته ممکن است که این ارقام در بین 65 ستیزه جوی کشته شده که گزارش آن توسط وزارت دفاع منتشر شده بود، لحاظ شده باشند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان عبدالستار بارز، والی بغلان، گفت که یک بمب گذار انتحاری اخیرا از روی بایسکل خود افتاد و منفجر شد. ممکن است این فرد هم در میان آمار 65 شبه نظامی مقتول ذکر شده باشد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500