کشته شدن 198 ستیزه جو و 23 تن از قوای امنیتی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - طی درگیری های اخیر افغانستان 218 شبه نظامی، به شمول یکی از رهبران گروه تروریستی پاکستانی لشکر جنگوی (ال ای جی) که به اتهام ارتباط با حملۀ سال 2009 به تیم کریکت سریلانکا در لاهور تحت پیگرد قرار داشت، کشته شدند.

اکسپرس تریبیون در تاریخ 18 میزان گزارش داد که این تروریست پاکستانی فراری در ولایت پکتیکا در افغانستان کشته شد. در حمله به تیم متذکره در سال 2009 هفت افسر پولیس پاکستان کشته و هفت سریلانکایی مجروح شده بودند.

به گزارش افغانستان تایمز وزارت دفاع در تاریخ 18 میزان اعلام کرد که طی درگیری هایی که طی مدت زمان 24 ساعت در نقاط مختلف افغانستان روی داد حداقل 178 شبه نظامی، به شمول 34 جمگجوی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) به هلاکت رسیدند. البته ممکن است فرمانده متذکرۀ لشکر جنگوی هم در میان این 178 نفر لحاظ شده باشد.

وزارت دفاع افزود که هجده سرباز نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش افغانستان تایمز عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، گفت که در رویدادی جداگانه اخیرا انفجار یک بمب در حومۀ جلال آباد ولایت ننگرهار به کشته شدن پنج افغان، به شمول سه افسر پولیس، منجر گردید.

به گزارش طلوع نیوز محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان، در تاریخ 18 میزان گفت که قوای امنیتی حداقل 20 تن از اعضای طالبان و داعش را طی مدت چهار روز در دو ولسوالی ولایت جوزجان به هلاکت رساندند.

غفوری اظهار داشت که همچنان پنج افسر پولیس، به شمول یک قوماندان محلی، کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان مقامات رسمی در تاریخ 19 میزان اعلام کردند که طی درگیری های اخیر در ولایات اروزگان، لغمان، و قندهار حداقل دو پرسنل امنیتی و 19 عضو طالبان کشته شدند. البته ممکن است که تعدادی از کشته شدگان طالبان و قوای امنیتی در بین 178 شبه نظامی و 18 سرباز مقتول گزارش شده توسط افغانستان تایمز لحاظ شده باشند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500