کشته شدن 6 فرد ملکی و 10 پولیس در انفجارهای قندهار و هلمند

گزارش کارکنان

کابل - شش فرد ملکی و 10 پولیس در دو انفجار جداگانه در ولایات قندهار و هلمند کشته شدند و یک فابریکه بمب در ولایت تخار کشف شد.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی (آر اف ای/آر ال) حاج مرجان، رئیس پولیس ولسوالی نادعلی ولایت هلمند، تأیید کرد که بر اثر انفجار انتحاری یک موتر بمب گذاری شده در شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، در تاریخ 19 میزان حداقل 14 نفر، به شمول 10 پولیس و چهار فرد ملکی، کشته شدند.

صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت داخله، گفت که این انفجار انتحاری بخشی از حملۀ گسترده طالبان به پوسته های امنیتی در لشکرگاه محسوب می شد.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان صمیم خپلواک، سخنگوی والی قندهار، گفت که انفجار یک بمب کنارجاده ای در ولسوالی ارغستان ولایت قندهار در شامگاه 19 میزان موجب کشته شدن دو فرد ملکی و مجروح شدن پنج نفر دیگر شد.

به گزارش خامه پرس عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی، تأیید کرد که در رویدادی جداگانه یک انفجار در نزدیکی یک مدرسۀ علوم دینی در شهر جلال آباد در تاریخ 20 میزان روی داد که این حادثه هیچگونه تلفاتی را در پی نداشت.

به گزارش خامه پرس در همین حال ریاست عمومی امنیت ملی (ان دی اس) در تاریخ 19 میزان اعلام کرد که نیروهایش در تاریخ 19 میزان یک فابریکه ماین سازی طالبان را در ولسوالی خواجه غار ولایت تخار شناسایی و اقلام زیر را کشف کردند: 25 بمب دست ساز ضد نفر و دو بمب دست ساز ضد موتر زرهی، سه بمب مغناطیسی و سه بمب کنار جاده، پنج فیوز هاوان 82 میلیمتری، سه راکت آر پی جی، سه گلوله هاوان، سه کنترل از دور، 100 متر کابل انفجاری، 16 کیلوگرم مواد منفجره، یک تلفون موبیل مخصوص انفجار ماین، 50 گلولۀ هاوان شامل مواد انفجاری، 12 اونیفرم نظامی، یک بکس مهمات مسلسل سنگین دوشکا، و شش کپسول مواد منفجره.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500