کشته شدن 140 شبه نظامی و 50 سرباز و آزادسازی 45 گروگان در عملیات های افغانستان

گزارش کارکنان

کابل -- طی عملیات های ضدتروریستی جداگانه ای که در نقاط مختلف افغانستان اجرا شد حداقل 140 شبه نظامی و 50 سرباز افغان کشته شدند و 45 گروگان از محبس های طالبان نجات پیدا کردند.

قوماندان این عملیات تورن جنرال شور گل به خبرگزاری پژواک افغان گفت که قوای امنیتی در تاریخ 26 میزان کوشش های هماهنگ شبه نظامیان برای مسدود کردن سرگ کابل به پل خمری را خنثی کرده و حداقل هشت شبه نظامی را در ساحه دند غوری و ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان به هلاکت رساندند.

بنا به گزارش طلوع نیوز، قول اردوی 203 تندر با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در رویدادی جداگانه در تاریخ 14 میزان در جریان عملیات نظامی «سلطان» در ولسوالی های مقر، گرو، و قره باغ ولایت غزنی حداقل 14 شبه نظامی کشته شدند.

در این بیانیه همچنان آمده است که قوای امنیتی همچنان 45 فرد اختطاف شده توسط طالبان را آزاد کردند.

به گزارش افغانستان تایمز حیات الله حیات، والی ولایت هلمند، در تاریخ 25 میزان گفت که قوای امنیتی بسیاری از قریه های نزدیک شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، را تصفیه کرده و حداقل 88 تن از طالبان را به هلاکت رساندند.

وی افزود که طی دو هفته عملیات در این ولایت پنجاه تن از قوای امنیتی افغانستان جان خود را از دست دادند، شمار دیگری مجروح شدند، و حدود 50 نفر از آنها هم مفقود الاثر شده اند.

خامه پرس در تاریخ 25 میزان به نقل از وزارت دفاع گزارش داد که در همین حال طی یک حملۀ هوایی که کاروان یکی از قوماندانان ارشد طالبان موسوم به حاجی لاله را در ولسوالی چنارتو در ولایت اروزگان هدف قرار داده بود، حداقل 30 شبه نظامی کشته شدند.

ریاست امنیت ملی (ان دی اس) با انتشار بیانیه ای در تاریخ 25 میزان اعلام کرد که در رویدادی جداگانه در جریان عملیاتی که در ولسوالی دشت قلعه ولایت تخار جرا شد، یک گروه تروریستی چهارنفره وابسته به «جندالله» به همراه یک انبار اسلحه دستگیر شدند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500