خنثی شدن پلان های تروریستی توسط قوای افغان و از سرگیری گفت و گوهای بین طالبان و دولت

گزارش کارکنان

کابل -- به گزارش رسانه ها، آژانس های امنیتی در ولایات پروان و کاپیسا یک بمب گذار انتحاری را دستگیر کرده و یک انبار اسلحه و مهمات را مصادره کردند.

به گزارش افغانستان تایمز، ریاست عمومی امنیت ملی (اِن دی اس) در تاریخ 27 میزان اعلام کرد که نهادهای اجرای قانون یک پلان تروریستی را خنثی کرده و یک بمب گذار انتحاری را پیش از آن که بتواند با استفاده از موترسیکل حاوی مواد منفجره در شهر چاریکار ولایت پروان حمله کند، دستگیر کردند.

ریاست امنیت ملی افزود که افراد این نهاد همچنان یک انبار اسلحه مشتمل بر هشت نارنجک انداز، 12 هزار گلوله، و دو اونیفرم نظامی را در جریان یک حمله در ولایت کاپیسا کشف و ضبط کردند.

در همین حال، رسانه ها گزارش دادند که طالبان افغان و دولت این کشور دو دور مذاکرۀ مخفیانه را در شهر دوحه در قطر انجام دادند.

رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (آر اف ای/آر ال) در تاریخ 27 میزان به نقل از یک مقام رسمی که خواست نامش فاش نشود، گزارش داد که مقامات رسمی افغانستان و نمایندگان طالبان از اوائل ماه سنبله تاکنون دو بار در دوحه ملاقات کرده اند.

روزنامۀ گاردین انگلستان نیز گزارش داد که دو طرف در ماه سنبله مذاکرات خود را به طور مخفیانه آغاز کردند. این روزنامه اعلام کرده است که ملا عبدالمنان آخوند، برادر ملامحمد عمر فقید، نمایندۀ طالبان افغان در این گفت و گوها بوده است.

روزنامۀ گاردین در تاریخ 27 میزان گزارش داد که معصوم ستانکزی، رئیس سازمان استخبارات افغانستان، در دوحه با ملا آخوند ملاقات کرده است.

طلوع نیوز در تاریخ 27 میزان به نقل از یک منبع اطلاعاتی از ذفتر ریاست جمهوری افغانستان گزارش داد که محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی افغانستان، نیز در این دیدار استانیک زی را همراهی می کرد.

با این حال، داون در تاریخ 28 میزان گزارش داد که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان، هر گونه گزارش از ارتباط با مذاکره یا ملاقات را رد کرد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500