کشته شدن 43 شبه نظامی، 5 پولیس، و 4 فرد ملکی در خشونت های افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - طی حوادث خشونتبار و عملیات های جداگانه در مناطق مختلف افغانستان حداقل 43 شبه نظامی، پنج مأمور پولیس، و چهار فرد ملکی کشته شدند.

به گزارش طلوع نیوز دفتر والی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که یک انفجار کنارجاده ای در ولسوالی کجکی ولایت هلمند در تاریخ 29 میزان موجب مرگ چهار فرد ملکی - به شمول سه زن و یک طفل - شد.

به گزارش مورخ 29 میزان خامه پرس یک مقام مسئول در قول اردوی 215 میوند اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) گفت که در رویدادی جداگانه یک فابریکه ماین سازی طالبان در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند منهدم شد. وی افزود که در این عملیات همچنان حداقل 15 شبه نظامی مظنون طالبان دستگیر شدند.

بنا به گزارش مورخه 29 اکتبر طلوع نیوز، قول اردوی 203 تندر اعلام کرد که قوای امنیتی حداقل 26 شبه نظامی را در جریان عملیات های نظامی در ولسوالی های قره باغ و اندر ولایت غزنی به هلاکت رساندند.

محمدرضا غفوری، سخنگوی والی در تاریخ 29 میزان به خبرگزاری پژواک افغان گفت که در جریان یک عملیات امنیتی در ولسوالی درزآب ولایت جوزجان حداقل 17 شبه نظامی دیگر به هلاکت رسیدند.

غفوری گفت که شبه نظامیان مزبور در صدد بودند تا به پوسته های امنیتی پولیس در قریه سرداره حمله کنند، اما قوای امنیتی با دریافت راپورهای استخباری، بر آنها پیشدستی کرده و آنها را در همان محل به هلاکت رساندند.

عبدالله معصومی، ولسوال ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب، گفت که شبه نظامیان طالبان در شامگاه 28 میزان به یک پوستۀ امنیتی پولیس حمله کرده و پنج افسر پولیس را به قتل رساندند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500