کشته شدن 26 شبه نظامی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل -- به گزارش رسانه ها، طی درگیری های اخیر در افغانستان حداقل 26 شبه نظامی به هلاکت رسیدند.

به گزارش خامه پرس، وزارت دفاع با اتشار بیانیه ای در تاریخ 1 قوس اعلام کرد که حداقل 15 شبه نظامی طی حملات هوایی در ولایت لغمان کشته شدند.

وزارت دفاع همچنین با انتشار بیانیه ای جداگانه در تاریخ 30 عقرب اعلام کرده بود که حداقل نُه شبه نظامی طی یک حمله هوایی در ولایت اروزگان به هلاکت رسیدند.

به گزارش طلوع نیوز، در همین حین، وزارت داخله اعلام کرد که قوای امنیتی حداقل 14 شبه نظامی را در پنج ولایت کشور به هلاکت رساندند.

بیانیه وزارت داخله ولایات اروزگان و لغمان را شامل می شد و از همین خاطر مشخص نیست که آیا 24 شبه نظامی کشته شده در ولایات اروزگان و لغمان که در راپور وزارت دفاع ذکر شده بودند، در آمار وزارت داخله نیز لحاظ شده اند یا نه.

به گزارش افغانستان تایمز وزارت داخله در تاریخ 30 عقرب اعلام کرد که قوای امنیتی در تاریخ 29 عقرب یک بمب گذار انتحاری را که قصد داشت تا یک مارکیت را در ولسوالی بهارک ولایت بدخشان هدف قرار دهد، از پا درآوردند.

عبدالودود راسخ، قوماندان پولیس ولسوالی بهارک، گفت که یک قوماندان طالبان و یک عسکر نیز در درگیری در این ولسوالی کشته شدند.

در همین حال ریاست امنیت ملی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که قوای امنیتی اخیراً یک قوماندان شبکه تروریستی حقانی را در ولسوالی زرمت در ولایت پکتیکا به اسارت درآوردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500