مقامات رسمی می گویند که افغانستان تا سال 2030 مقدار 3,500 کیلومتر راه آهن احداث می نماید

گزارش کارکنان

کابل -- بنا به یک راپور مورخ سه شنبه (16 قوس) Afghanistan.ru، عبدالباری صدیقی، مدیر زیرساخت های خط آهن در اداره راه آهن افغانستان، اخیراً در کابل گفت که افغانستان پلان دارد که تا سال 2030 مقدار 3,500 خط آهن احداث نماید.

این کشور در حال حاضر کمتر از 100 کیلومتر خط آهن مفید دارد.

محمود بریق، وزیر خدمات عامه، که در همین کنفرانس خبری حرف می زد، بر اهمیت توسعه ترانسپورت ریلی در افغانستان تأکید کرد.

بریق پیش بینی کرد که تا سال 2017 خط آهن جدیدالتأسیس ترکمنستان به افغانستان که از آتامراد ترکمنستان به اکینه افغانستان امتداد دارد، سالانه حدود یک ملیون تُن محموله را حمل کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

نذر به کار های که در شرایط فعلی حکومت فعلی امارت اسلامی شروع کرده است شاید از ۳۵۰۰ خط راه آهن کرده بشتر را تا سال ۲۰۳۰ احداث نماید . حکومت امارت اسلامی افغانستان پروگرام های که سردار محمد دوادخان و اشرف غنی داشت که‌ آن را در افغانستان عملی کند ‌نقشه های شان در همان وقت سرادر محمد دواد خان و اشرف غنی برسی شده بود امان نقشه و پروگرام ها را حکومت فعلی عملی می کند . همان طالبان که مردم اکثریت افغانستان از نام شان می ترسیدن ‌بد نام هم به این بودند که اینها پاکستانی هستن و وطن مار هم ویران همین طالبان کرده است حالی همان طالبان این وطن را در ظرف دوسال آنقدر آباد کرد که حکومت قبلی در ظرف ۲۰ سال آباد نکرده بود. قابل یاد آوری است که حکومت قبلی صرف برای خود و فامیل شان بلند منزال و مارکت های تجارتی را اعمار نموده بودند حکومت قبلی افغا نستان بالای پروژه های کار نمی کرد ند که به مفاد آینده افغانستان باشد . کارهای که حکومت فعلی امارت اسلامی افغانستان در افغانستان انجام داد قابل تقدیر همه افغانان است . یکانه کار که طالبان کرده است نه تنها مردم افغانستان بلکه تمام مردم دنیا انگشت انتقادرا بالا شان گرفته‌است بند کردن دروازه های پوهنتون ومکتب های دخترانه است از حکومت امارت خواهش می کنم که در وازه های پوهنتون و مکتب های دختراته را به رویای فرزاندان ما باز کند تاکه تما م مردم دنیا و افغانستان ابراز قدر دانی از شما نماید . برداران طالبان همین وقت تان است که خودرانیک نام بسازد و خودرا نشان بدهید که ما فرزاندان اصلی افغانستان هستم و ما افغانستان را آباد می‌کنم .

پاسخ