دومین دستهء هلیکوپتر های بلک هاوک در ماه جدی به نیرو های افغان تحویل داده می شوند

سلام تایمز

کابل -- مأموریت حمایت قاطع تحت فرماندهی ناتو چهارشنبه (۲۹ قوس)‌ در صفحه فیسبوک خود نوشت که قرار است نیروی هوایی افغانستان دومین دسته از هلیکوپتر های بلک هاوک ساخت ایالات متحده را در ماه جدی سال ۱۳۹۶ تسلیم شوند.

نخستین گروه شامل چهار هلیکوپتر های بلک هاوک UH-60A در ماه میزان تحویل داده شدند. اشرف غنی، رپیس جمهور افغانستان دو هلیکوپتر اول را به طور رسمی در میدان هوایی قندهار تحویل گرفت و آن را یک «روز خاص» برای نیروی هوایی افغانستان خواند.

در این خبرنامه آمده است: «معرفی بلک هاوک -- که ۱۶۰ فروند از آن قرار است طی چند سال آینده برسند -- بخشی از یک روند پیشرفته سازی گسترده نیروی هوایی افغانستان است.»

این خبرنامه افزوده است:‌ «تنها در سال روان نیروی هوایی افغانستان بیش از ۱۵۰۰۰ حملات دفاعی را با انواع مختلف طیاره ها در حمایت از عملیات اردو و کمانودو در سراسر افغانستان انجام داده اند.»‌

برید جنرال لنس بانچ از نیروی هوایی ایالات متحده به تاریخ ۲۱ قوس از طریق یک کنفرانس ویدیویی از کابل به گزارشگران در واشنگتن گفت که افغانستان پلان دارد نیروی هوایی خود را تا سال ۲۰۲۳ سه برابر کند تا نقش اثبات شده و مرگبار آن در مبارزه علیه تروریزم را تقویت نماید.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500