کشته شدن حد اقل ۲۳ نفر در حملات متعدد طالبان و داعش طی روزهای آخر هفته

خبرگزاری فرانسه

کابل -- به گفته مقامات رسمی، در یک رشته حملات و بم گذاری انتحاری در افغانستان بروز شنبه (۵ حوت) حد اقل ۲۳ نفر که اکثر شان سرباز بودند، کشته و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

در بزرگترین حمله جنگجویان طالبان بر یک مقر اردو در ولایت فراه حمله بردند و حد اقل ۱۸ سرباز را کشته و دو سرباز دیگر را زخمی کردند.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع گفت: «شام گذشته یک گروه بزرگ از جنگجویان بر یک مقر اردو در ولسوالی بالا بلوک ولایت فراه حمله بردند. ما نیروهای تقویتی بیشتر را به منطقه اعزام کردیم.»‌

طالبان مسؤولیت این حمله را بر عهده گرفته اند. یونس رسولی، معاون والی گفت که مقامات یک هیات حقیقت یاب را جهت تفحص پیرامون این حمله به بالا بلوک فرستاده اند.

نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت داخله به خبرگزاری فرانسه گفت که در یک اقدام تروریستی دیگر یک بم گذار انتحاری مواد منفجره اش را در نزدیکی ساحه دیپلوماتیک کابل در ساعات مزدحم صبح منفجر کرد که حد اقل سه نفر کشته و پنچ نفر زخمی شدند.

او گفت: «در حدود ساعت ۸:۳۰ صبح یک بم گذار انتحاری با پای پیاده با البسه شیک و حتی نکتایی در یک پوسته امنیتی شناسایی شد. او بسته انفجاری اش را منفجر کرد، سه نفر را کشت و پنج تن دیگر را زخمی نمود.»

«دولت اسلامی» (داعش) مسؤولیت بم گذاری کابل را بر عهده گرفته است.

انفجار موتربم انتحاری در ولایت هلمند

به گفته مقامات رسمی، انفجار دو موتر بم انتحاری دیگر بروز شنبه در ولایت هلمند به کشته شدن حد اقل دو سرباز و زخمی شدن بیش از ده دیگر انجامید.

عمر زواک، سخنگوی والی به خبرگزاری فرانسه گفت که در رویداد اول جنگجویان در ولسوالی نادعلی از یک موتر هاموی برای حمله به یک مقر اردو استفاده کرده بودند که سربازان با یک آرپی جی موتر متذکره را منهدم کردند.

وی گفت:‌«متاسفانه، دو سرباز کشته ... و هفت تن دیگر زخمی شدند.»‌

در پی درگیری نادعلی یک حمله انتحاری دیگر با موتر بم در لشکرگاه، مرکز این ولایت روی داد که در نتیجه هفت نفر زخمی شدند.

سلام افغان،‌ سخنگوی امنیه هلمند به خبرگزاری فرانسه گفت که آن حمله یک مجتمع ریاست عمومی امنیت ملی را هدف قرار داد و در نزدیکی مقر امنیه این شهر روی داد.

طالبان مسؤولیت هر دو حمله را در هلمند بر عهده گرفته اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500