فرار دراماتیک یک گروگان افغان بعد از کشتن ۷ اختطاف کننده طالب

خبرگزاری فرانسه

کابل -- مسؤولین روز پنجشنبه (۲۴ حوت) گفتند که یک مرد افغان که بوسیله طالبان اختطاف شده بود، وقتی اختطاف کننده گان در حال اقامه نماز بودند، یک سلاح را ربود و هفت تن از آنها را کشت و ۱۸ تن دیگر را زخمی کرد.

عبدالرئوف مسعود، معاون قوماندان امنیه ولایت پکتیکا به خبرگزاری فرانسه گفت که اول خان به همراه یک افسر پولیس محلی روز چهارشنبه (۲۳ حوت) وقتی در ولایت پکتیکا در حال حرکت بودند، اختطاف شدند.

آن افسر به قتل رسید و اول که ۳۶ ساله است به یک مجتمع طالبان در ولسوالی گومل انتقال داده شد و در آنجا چندین ساعت بازداشت بود.

در جریان نماز عصر، اول که به گفته مسعود در آن زمان دست هایش بسته بود، سلاح یکی از اختطاف کننده گان اش را گرفت و فیر کرد.

محمد رحمان ایاز، سخنگوی والی این ولایت، به خبرگزاری فرانسه گفت: «اول خان همه آنها را به رگبار گلوله بست. او هفته تن از آنها را کشت و ۱۸ تن دیگر را زخمی کرد.»

ایاز گفت که اول، سپس با یک لاری پیکاپ متعلق به یکی از اختطاف کننده گان اش گریخت.

برادر او که یک قوماندان پولیس محلی است، جزئیات این حادثه را برای مسؤولین تشریح کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تایید کرد که این گروه دو مرد را اختطاف کرده و هم اول به سمت جنگجویان فیر کرده بود. مجاهد رقم کشته شده گان را سه نفر اعلام کرد.

طالبان غالباً در اختطاف افغان ها و خارجیان دست داشته است و بعض مواقع به امید مبادله اسرا گروگان ها را سال ها در اسارت نگه می دارد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500