ادامهء تحقیقات دربارهء تلفات ملکی در حملهء هوایی قندوز

سلام تایمز

کابل -- به گزارش خامه پرس، ‌وزارت دفاع افغانستان گفته است که تلفات مردم ملکی که ظاهراً در اثر یک حمله هوایی در ولایت قندوز به روز دوشنبه بتاریخ (۱۳ حمل) روی داده در واقع کار طالبان بوده است.

منابع امنیتی افغان که نخواستند نام شان گرفته شود، به خبرگزاری فرانسه گفته اند که این حمله هوایی یک مدرسه را در ولسوالی دشت ارچی هدف قرار داد که در نتیجه حد اقل ۵۹ نفر به شمول فرماندهان طالبان کشته شده اند.

به گفتهء شاهدان، مردم ملکی نیز در میان کشته شده گان استند. سازمان ملل متحد سه شنبه (۱۴ حمل) اعلام کرد که در حال بررسی «گزارش های ناراحت کننده از وارد آمدن خسارات جدی به مردم ملکی» به شمول اطفال در این حمله هوایی است.

محمد رادمنش، سخنگوی وزارت دفاع سه شنبه در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که هیلیکوپتر های اردوی افغانستان این حمله هوایی را بر اساس معلومات استخباراتی دقیق از مقر طالبان در این ولسوالی اجرا کرده اند.

وی با نشان دادن عکس های گرفته شده از این محل قبل از این حمله هوایی گفت که فقط جنگجویان و رهبران طالبان در این مجتمع حضور داشتند.

به گفتهء رادمنش، هلیکوپتر های اردوی افغانستان راکت های را بالای این مدرسه پرتاپ کردند که در نتیجه جنگجویان نیز اقدام به آتشباری متقابل زدند.

وی گفت که جنگجویان طالب بعد از آن با اسلحه سبک به سمت مردم ملکی فیر کردند و این تلفات را به بار آوردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500