کشته شدن ۳۲ جنگجوی طالبان در ۳ ولایت در حملات هوایی نیروهای ائتلاف

سلام تایمز

گردیز -- ماموریت حمایت قاطع ناتو شنبه (۲۴ سنبله) در یک خبرنامه گفت که نیروهای ائتلاف با مشارکت قول اردوی ۲۰۳ تندر اردوی ملی افغانستان طی روزهای ۱۸ تا ۲۱ سنبله هشت حمله هوایی را اجرا کردند که به کشته حد اقل ۳۲ جنگجوی طالبان در سه ولایت منجر شد.

در خبرنامه روز شنبه آمده است که در تاریخ های ۱۸ و ۱۹ سنبله شش حمله هوایی جنگجویان طالبان را در نزدیکی مرکز ولسوالی دای میرداد ولایت میدان وردک هدف قرار دادند.

این خبرنامه می افزاید: «در اثر حملات مشترک در دای میرداد ۱۰ نفر از طالبان کشته شدند، یک لاری که برای انتقال مهمات و ادوات به کار می رفت منهدم شد، و یک غار که از آن بحیث انبار تسلیحات استفاده می شد نیز ویران گردید. یکی از این حملات یک هاموی مسروقه را که گمان می رفت به یک موتر بم گذاری شده تبدیل شده باشد، منهدم کرد.»

در این خبرنامه همچنین آمده است که بعد از آن که جنگجویان طالبان سعی کرده بودند یک پوسته امنیتی افغان را در شهر گردیز ولایت پکتیا تصرف کنند،‌ یک حمله هوایی دیگر بروز سه شنبه (۲۰ سنبله) کم از کم ۲۰ جنگجوی طالبان را در این شهر از پا درآورد.

همچنان دو جنگجوی طالبان در روز چهارشنبه (۲۱ سنبله) و بعد از آن که تجهیزات و اکمالات را از یک پوسته امنیتی افغانستان دزیده بودند، در اثر یک حمله هوایی در ولسوالی موقر ولایت غزنی کشته شدند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500