حمله یک بم گذار انتحاری بر یک کمپاین انتخاباتی در ننگرهار

خبرگزاری فرانسه

جلال آباد -- به گفته مقامات، یک بم گذار انتحاری سه شنبه (۱۱ میزان) یک کمپاین انتخاباتی را در ولایت ننگرهار هدف قرار داد و حد اقل ۱۳ افغان را کشت.

این اولین حمله انتحاری از آغاز کمپاین های انتخاباتی از روز جمعه گذشته در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی بتاریخ ۲۸ میزان می باشد.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی این ولایت، گفت که وقتی جنگجوی متذکره خودش را در میان جمعیت حامیان یکی از کاندیداها بنام عبدالناصر مهمند در ولسوالی کامه منفجر کرد،‌ بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

خوگیانی تایید کرد که خود مهمند زنده است، اما نگفت که آیا این کاندیدا مجروح شده است یا نه.

نجیب الله کماوال، رئیس اداره صحت عامه ولایت ننگرهار، رقم کشته شده گان را کمی بیشتر، یعنی ۱۴ نفر، اعلام کرد.

او گفت که برخی از زخمی ها در وضعیت بحرانی بسر می برند.

یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه چند آمبولانس را مشاهده کرد که اجساد و زخمی ها را به یک شفاخانه، مرکز این ولایت، منتقل می کردند.

سید همایون،‌ که پسرکاکای مجروح اش را به شفاخانه آورده بود، گفت که ده ها تن از حامیان مهمند در داخل یک تالار تجمع کرده و به سخنان مهمند گوش می دادند که فرد بم گذار حمله کرد.

او به خبرگزاری فرانسه گفت: «من صدای یک انفجار بزرگ را شنیدم. برای مدتی نمی توانستم جایی را ببینم و فکر می کردم که کور شده ام. اما بعد دیدم که اطراف من را اجساد و مردم غرق به خون گرفته اند.»

قدرت انفجار به حدی بود که موجب شد سقف بر سر حاضرین فرو بریزد.

یکی از افراد حاضر در این تجمع انتخاباتی به نام مالک زیرک به خبرگزاری فرانسه گفت: «هنوز افرادی زیر آوار گرفتار شده اند.»

هیچ گروهی بلافاصله مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته، مگر «دولت اسلامی» (داعش) در ماه های اخیر مسؤولیت اکثریت بم گذاری های انتحاری را بر دوش گرفته است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500