کشته شدن ده ها تن در یک مراسم مذهبی در کابل توسط یک بم گذار انتحاری

خبرگزاری فرانسه

کابل -- در یک بم گذاری انتحاری در کابل بروز سه شنبه (۲۹ عقرب) که تجمع صدها نفر از علمای دینی را هدف قرار داده بود، بیش از ۴۰ نفر کشته شدند. این افراد در یک تالار عروسی بزرگ جشن میلاد حضرت محمد را برگزار کرده بودند.

وحید مجروح، سخنگوی وزارت صحت عامه، گفت در این انفجار بیش از ۸۰ نفر زخمی شدند و کم از کم ۲۴ تن در شرایط وخیم بسر می برند.

بصیر مجاهد، سخنگوی پولیس کابل، ضمن تایید رقم تلفات گفت: «بم گذار انتحاری در جریان یک مراسم با حضور علمای مذهبی خودش را داخل یک تالار منفجر کرد.»

یک سازمان امدادرسانی غیردولتی ایتالیایی در یک توئیت نوشت که در حدود دوازده تن از زخمی ها به مرکز فوریتی این سازمان در کابل برده شده اند که همه آنها «بشدت زخمی شده اند.»‌

یک مدیر تالار قصر عروسی اورانوس،‌ که میزبان مراسم مختلف سیاسی و مذهبی نیز است، به خبرگزاری فرانسه گفت که فرد انتحاری خودش را در میان جمعیتی حدود ۱۰۰۰ نفر منفجر کرد.

وی که نخواست نام اش گرفته شود،‌ به خبرگزاری فرانسه گفت: «رقم تلفات بسیار بالا بود -- من شخصا ۳۰ نفر را شمردم.

هیچ گروهی بلافاصله مسؤولیت این انفجار را بر دوش نگرفته است، مگر «دولت اسلامی» (داعش) مسؤولیت اثر حملات اخیر انتحاری را در کابل بر عهده گرفته است تا به این ترتیب آتش تنش های نژادی و فرقه ای را برافروخته سازد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500