تردید نماینده مخصوص ایالات متحده نسبت به تمایل طالبان افغان برای صلح

خبرگزاری فرانسه

کابل -- زلمی خلیل زاد، نماینده مخصوص ایالات متحده برای صلح افغانستان، روز پنج شنبه (۲۹ قوس) پس از اینکه جنگجویان از دیدار با تیم مذاکره کننده مورد حمایت کابل خودداری کردند، در مورد تمایل طالبان برای پایان دادن به جنگ ۱۷ ساله ابراز شک و تردید کرد.

خلیل زاد ضمن ابراز اطمینان از تمایل حکومت افغانستان برای توقف این درگیری، به خبرگزاری آریانا گفت که او در این که آیا طالبان «واقعا به دنبال صلح است» تردید دارد.

بنا بر ترجمان مصاحبه ای که توسط سفارت آمریکا در کابل ارائه شده است، خلیل زاد گفت: «ما باید منتظر بمانیم و گام هایی که توسط آنها برداشته می شود را ببینیم.»‌

خلیل زاد همراه با عربستان سعودی و پاکستان در اوایل هفته روان در ابوظبی یک ملاقات رو در رو با طالبان داشت؛ ملاقاتی که امارات متحده عربی آن را «مثبت برای همه طرف های ذیربط» خواند.

خلیل زاد گفت که اما طالبان با یک نماینده ۱۲ نفره افغان ملاقات نخواهند کرد. او این تصمیم را «اشتباه» خواند.

سفیر سابق آمریکا در کابل گفت: «اگر طالبان واقعا به دنبال صلح استند،‌ آنها باید در نهایت با حکومت افغانستان به مذاکره بنشینند تا به یک توافق دست یابند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

این یک پروسه خوب است که خلیل زاد شروع کرده است. مگر سوال اصلی این است که چرا طالبان نمی خواهند با تیم ذاکره افغانستان مذاکره کنند؛ زیرا حکومت افغانستان سقوط نکرده و بنا برین آنها نمی خواهند با افغانستان مذاکره کنند. آنها می خواهند مستقیم با حکومت ایالات متحده گفتگو کنند.

پاسخ