ایالات متحده از کارکنان انتخابات افغانستان خواست برای انتخابات سپتمبر آماده شوند

خبرگزاری فرانسه

کابل -- سفارت آمریکا در کابل پنجشنبه (۲۶ ثور) گفت که مقامات انتخاباتی در افغانستان باید برای اطمینان از این که انتخابات به تاخیر افتاده ریاست جمهوری در ماه سپتمبر برگزار شود، باید تلاش زیادتر بکنند.

این انتخابات نخست قرار بود بتاریخ ۳۱ حمل برگزار شود، مگر با نزدیک شدن تاریخ برگزاری آن انتخابات معلوم شد که مسؤولین انتخاباتی آمادگی ندارند و همچنان مصروف شمارش نتایج انتخابات سراسر پارلمانی ماه میزان استند.

مسؤولین اول انتخابات ریاست جمهوری را تا تاریخ ۲۹ سرطان به تعویق انداختند و سپس بار دیگر آن را به تاریخ ۶ میزان موکول کردند. آنها تازه در هفته روان نتایج نهایی انتخابات پارلمانی را اعلام کردند.

سفارت آمریکا در یک بیانیه از مقامات افغان خواست تا «تصمیمات و اقدامات ضروری را اتخاذ کنند تا به افغان ها فرصت دهند در انتخابات سال روان نظرشان را بیان کنند.»‌

در خبرنامه آمده است: «مردم افغانستان شایسته فرصت انتخاب رهبری آینده شان از طریق انتخابات شفاف در ماه سپتمبر [سنبله]‌ استند.»

به گفته ستر محکمه، رئیس جمهور اشرف غنی که دوره ریاست جمهوری اش عملا بتاریخ ۱ جوزا به پایان می رسد، می تواند تا انتخابات آینده در قدرت بماند.

انتخابات معوقه در شرایطی است که ایالات متحده کوشش می کند برای یک توافق صلح را با طالبان مذاکره کند. ظاهرا مذاکرات به کندی پیش می روند و دو طرف بر سر برخی مسائل کلیدی به بن بست رسیده اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500