بانک انکشاف آسیائی برای اعمار یک فابریکه تولیدی برق آفتابی در افغانستان قرضه می دهد

سلام تایمز

کابل -- بانک انکشاف آسیائی با پخش یک اعلامیه به روز سه شنبه (۳۱ ثور) گفته است، قرار است که بانک انکشاف آسیائی مبلغ ۳۱۶.۶ میلیون افغانی (۴ میلیون دالر آمریکائی) قرضه را برای اعمار یک فابریکه تولید ۱۵ میگاوات برق در افغانستان بپردازد.

گیرینده این قرضه شرکت انرژی شمسی برکت کندهار می باشد، یک شرکتی که مالک اصلی اش شرکت انجینیری ۷۷ افغانستان می باشد. ۷۷ افغانستان یک شرکت تابعه کمپنی ترکی بنام ۷۷ گروپ می باشد.

محمد عظیم یک مقام بانک انکشاف آسیائی در اعلامیه گفته است، «داشتن یک منبع انرژی ثابت، دوامدار و قابل اعتماد در بخش رشد و انکشاف برای افغانستان مهم است.»

در درجه بندی کشورها در مورد صرفیه برق فی نفر، افغانستان در پائینترین ۵٪ این کشورها قرار دارد. در سال ۱۳۹۶ فقط ۳۰٪ افغانها دسترسی به انرژی برق داشتند. انرژی آفتابی تنها ۱٪ تمام انرژی مجموعی افغانستان تشکیل میدهد.

حکومت افغانستان پلان دارد تا انرژی قابل تجدید را داشته باشد به شمول انرژی آفتابی که تا سال ۱۴۱۰ حداقل ۴۰٪ برق مجموعی این کشور را تشکیل دهد.

پروژه انرژی آفتابی کندهار وقتی تکمیل گردد، ۸۵۰۰ تون انتشار سالانه غاز کاربن دای اکساید را کاهش خواهد داد. تاریخ تکمیل این پروژه ارائه نشد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

برق مبنای انکشاف یک کشور است و افغانستان بیش از هر چیز دیگر به برق ضرورت دارد.

پاسخ