ملل متحد: جنگجویان افغان، بطور عمدی و آگاهانه افراد ملکی را در جریان ماه رمضان مورد هدف قرار دادند

سلام تایمز

کابل -- هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) به روز یکشنبه (۱۹ جوزا) گفته اند، جنگجویان در افغانستان عمداً و آگاهانه در جریان ماه رمضان، افراد ملکی را هدف قرار داده اند.

یوناما در یک اعلامیه بر ویب سایت خود گفته است، شورشیان بیشتر از ۱۰۰ فرد ملکی را تنها در کابل کشته و یا زخمی کرده اند. این سازمان از جنگجویان ضد دولت خواسته اند که حملات بر شهروندان بیگناه را پایان دهند.

تادامیچی یاماموتو فرستاده خاص سرمنشی عمومی ملل متحد برای افغانستان و رئیس یوناما در این اعلامیه گفته است، «من این حملات عمدی ای را بر مردم ملکی که اراده وحشتناک را برای انتشار ترس نشان می دهند، محکوم میکنم؛ این حملات مرتکبین را از مشروعیت بی بهره میسازند و آنها را از هر ادعایی برای نماینده گي از مردم افغانستان بی بهره میسازند.»

یاماموتو افزوده است، «در قانون بین المللی، تمام اطراف جنگ از حملات قصدی و عمدی در مقابل مردم ملکی منع شده اند؛ بنا بر این، این حملات جرایم جنگی اند و شاید جرایم در مقابل بشریت محسوب شوند. برای هیچ طرف درگیر جنگ، هیچ توجیهی وجود ندارد تا بر مردم ملکی حمله کنند؛ مردم ملکی هیچگاه نباید هدف قرار گرفته شوند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500