بم کنارجاده که توسط طالبان جاسازی شده بود جان شش تن از افراد ملکی را در کندهار گرفت

ای اف پی

کندهار -- روز سه شنبه (۲۱ جوزا) دست کم شش نفر در ولایت کندهار پس از آنکه که موتر حامل آنها با بم کنار جاده تصادم کرد کشته شدند.

به گفته قاسم افغان سخنگوی قوماندانی امنیه آن ولایت، این وسیله نقلیه از ولسوالی دند به طرف مرکز ولایت در حرکت بود که بم نزدیک موتر انفجارکرد وهمه کسان داخل موتر را کشت.

او به ای اف پی گفت، «دربین کشته شده گان این انفجار ۴ کودک -- ۲ ختر و ۲ پسر شامل هستند. همه ی آنها اعضای یک فامیل هستند.»

حاجی عبدالله ولسوال ولسوالی دند گفت، بم توسط طالبان در سرک که اغلب توسط نیروهای خارجی وافغان استفاده میشود جاسازی شده بود.

هیچ گروه مسؤلیت این حمله را بعهده نگرفته است و طالبان بلافاصله در مورد این رویداد اظهار نظر نکردند.

شورشیان اکثرآ از بم های کنار جاده و ماین های زمینی جهت هدف قراردادن نیروهای امنیتی استفاده می کنند اما این سلاحهای مهلک همچنان تلفات سنگین را بالای افراد ملکی نیز وارد می کنند.

سالها جنگ، ماین های زمینی، مرمی های منفجر نشده هاوان، راکت و بم های ساخت دستی را در افغانستان برجا گذاشته و تعداد آنها توسط کودکان کنجکاو برداشته می شوند.

ماه گذشته یک انفجار ماین در ولایت غزنی ۷ کودک را پس از آن کشت و ۲تن دیگر را زخمی ساخت که یکی از این قربانیان بالای آن قدم گذاشت.

به گفته ملل متحد سال گذشته تقریبآ ۴۰۰۰ افراد ملکی بشمول بیش از ۹۰۰ کودک در افغانستان کشته و ۷۰۰۰ دیگر زخمی شده اند که این رقم تا به امروز مرگبارترین سال برای غیرنظامیان درجنگ افغانستان گفته شده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500