امنیت

رهبران طالبان در برابر تحقیق در رابطه به "زندگی مرفه" مخفی آنان، عکس العمل نشان دادند

سلام تایمز

در تصویر، مقامات طالبان به تاریخ ۱۶ سرطان وارد دوحه، قطر می شوند تا در مذاکرات بین الافغانی شرکت کنند. مقامات پاکستانی در حال تحقیق در مورد مشاغل و سرمایه گزاری ها در پاکستان هستند که به طالبان مرتبط است. [کریم جعفر/ای اف پی]

در تصویر، مقامات طالبان به تاریخ ۱۶ سرطان وارد دوحه، قطر می شوند تا در مذاکرات بین الافغانی شرکت کنند. مقامات پاکستانی در حال تحقیق در مورد مشاغل و سرمایه گزاری ها در پاکستان هستند که به طالبان مرتبط است. [کریم جعفر/ای اف پی]

کراچی -- رهبران طالبان در تلاش اند تا تحقیقات مخرب و آزار دهنده آژانس تحقیقات فدرال پاکستان در مورد مشاغل و سرمایه گذاری های بیشمار در پاکستان را که مظنون به تعلق به رهبران این گروه است، چرخش دهند.

بر اساس یک گزارش معلومات اولیه (اف آی آر) که توسط بخش ضد تروریسم آژانس تحقیقات فدرال پاکستان به تاریخ ۳ اسد ثبت شده است، یک تحقیق به شواهدی دست یافت که نشان میدهد که ملا اختر محمد منصور، رهبر سابق طالبان، صاحب یک تجارت رهنمای معاملات در کراچی بوده است.

منصور که رهبری این گروه را در سال ۱۳۹۴ بر عهده گرفت، در ماه ثور ۱۳۹۵ هنگام ورود از ایران به پاکستان درحملهٔ یک هواپیمای بدون سرنشین کشته شد.

بر اساس تحقیقات آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، منصور دو کارت شناسایی ساختگی و حساب بانکی پاکستانی داشت و چندین ملکیت و زمین در کراچی داشت.

رهبران ارشد طالبان به تاریخ ۴ اسد قطر را به قصد اندونزیا ترک می کنند. [آرشیف]

رهبران ارشد طالبان به تاریخ ۴ اسد قطر را به قصد اندونزیا ترک می کنند. [آرشیف]

یک گزارش آژانس تحقیقات فدرال پاکستان ادعا می کند که طالبان افغان مشغول تجارت در پاکستان بودند.

یک گزارش آژانس تحقیقات فدرال پاکستان ادعا می کند که طالبان افغان مشغول تجارت در پاکستان بودند.

آژانس تحقیقات فدرال پاکستان با اشاره به قطعنامه سازمان ملل متحد برای وضع نمودن تحریم ها علیه طالبان و القاعده، گفت، «این در حالی رخ داده است كه با وجود نامزد شدن در قطعنامه ۱۲۶۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، وی به تجارت رهنمای معاملات مشغول بود و متعاقباً صاحب شش املاک غیر قابل انتقال شناخته شد.»

بنا بر این گزارش، املاک منصور شامل یک خانه، یک نمره رهایشی و چهار آپارتمان واقع در مناطق مرفه گلشن معمار، گلزار هجری و جاده شهید ملت در کراچی بودند.

منصور همچنین چندین حساب بانکی را زیر نام یک رهنمای معاملات ثبت کرده بود. .محققین هیچ پیوند واقعی بین حسابهای بانکی و رهنما پیدا نکردند.

این گزارش افزوده است، منصور فعالیت خود را تحت نام مستعار اداره میکرد و از کارت شناسایی جعلی استفاده میکرد.

تحقیقات قبلی به روابط تجاری طالبان با پاکستان اشاره کرده است.

"زندگی مرفه" مخفی

پس از شنیدن گزارش آژانس تحقیقات فدرال پاکستان، طالبان با عصبانیت واکنش نشان دادند و تعدادی از اظهارات را در چینلهای مختلف رسانه های اجتماعی به زبان های مختلفی تکذیب کردند و گفتند که منصور "نه وقت و نه پول" برای راه اندازی چنین مشاغل داشته است.

سالها است که رهبران طالبان خود را خدمتگزاران فروتنانه تحریک خود معرفی می کنند و مراقب بوده اند که معاملات تجاری خود را در گمنامی مخفی کنند.

به هر صورت، با گذشت زمان افزایش اصلیت جنایتکارانه گروه آنها -- که اکنون به عنوان اتحادیه صاحبان صنایع برتر مواد مخدر افغانستان، طرح های اخاذی و غیره -- رهبران خود را به طرز خارق العاده ای غنی کرده است، در حالیکه قربانیان حملات تروریستی و اعضای پائین رتبه از اعضای این گروه، هنوز در فقر به سر میبرند.

صفی اغا، یکی از بزرگان جامعه افغانستان در کراچی گفت، طالبان در پاکستان، به ویژه کراچی و امارات متحده عربی تجارت هائی را ایجاد کرده اند.

وی گفت که چنین تجارت ها شامل شرکت های ساختمانی و حمل و نقل است که پول را میشویند.

آغا گفت، «این تجارت ها ظاهراً برای حمایت از جنگجویی ... در افغانستان استفاده می شوند، اما اکثر رهبران طالبان مخفیانه مشاغل خود را با ظرفیت شخصی اداره می کنند.»

وی افزود که فرماندهان طالبان بیشتر از طریق افراد منادی پاکستانی تجارت می کنند.

دستگیری رهبران ارشد طالبان در کراچی همچنین نشانگر روابط تجاری با این منطقه است.

این رهبران شامل ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در دوحه، و امیر معاویه، افسر ارتباط دهندهٔ این گروه برای جنگجویان القاعده مستقر در مناطق قبایلی پاکستان، از جمله دیگران میباشند.

اشرف زاده، پناهنده ای که پس از کنترل منطقه توسط طالبان در سالهای ۱۳۷۰، از ولایت هلمند، افغانستان به کراچی مهاجرت کرده است، گفت، «آنها [طالبان] منافقین و ریاکاران هستند. آنها از نام دین و جهاد استفاده می کنند تا افراد بی گناه را منحرف کنند اما در حقیقت تجارت ها در مناطق مرفه کراچی را برای منافع اقتصادی و حرص شخصی اداره می کنند.»

زاده با توضیح کردن اینکه چگونه خانواده هشت نفری خود را از هلمند برای فرار از خشونت طالبان آورد، گفت، «ما که از بیرحمی های آنها رنج می بردیم، مجبور شده ایم در محله های کثیف شهر با بدبختی زندگی کنیم.»

«اما طالبان افغان با خرج سرمایه گذاری های بزرگی که از طریق روش های مختلف غیرقانونی، به ویژه اخاذی، تجارت ها جمع آوری می شوند، زندگی بسیار خوبی را تجربه می کنند.»

در پاکستان، طالبان افغانستان به طور مرتب مبلغ زیادی از پول پناهندگان مرفه را از طریق کارزارهای اخاذی جمع می کنند و در صورت عدم پرداخت هزینه، خانواده های آنها را در افغانستان تهدید میکنند.

وی گفت، «حتی برخی از هواداران ناچیز آنان، پول اخاذی را از پناهندگان فقیر در محلات كم درآمد شهر جمع می كنند.»

صنعت بارچالانی کراچی، که تحت سلطه تاجران پشتون است، تقریباً تمام منابع مورد نیاز افغانستان را حمل می کند.

اسدالله شینواری گفت، «برای جلوگیری از حمله طالبان افغان به موتر لاری های ما، ما مرتباً به آنها پول محافظت را پرداخت می کنیم.»

وی گفت، جنگجویان طالب نیز مبالغ هنگفتی را از صاحبان لاری که سنگ های مرمر و تالک را از افغانستان، به ویژه ولایت ننگرهار می آورند، جمع می کنند.

شینواری گفت، «جنگجویان طالب افغانستان پول را از طریق اخاذی جمع می كنند، ثروتمند می شوند و مشاغل خود را آغاز می كنند، اما متأسفانه از نام اسلام برای فعالیت های غیرقانونی استفاده می كنند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

13 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

اینها جنایت کاران هستن مردم افغانستان هروز به خاک خون می کشانند

پاسخ

سلام خدمت همه شما دوستان وخوبان آنها کسانی است که همیشه قتل عام نموده وهرگزدست ازقتل عام نمی کشد انگیزه آنها آنقدرخراب است که هرگزآبادی وطن خود را نمی پذیزد

پاسخ

برادرمسلمان بیایدافغانستان رابسازیم

پاسخ

او برادر! با نشر این چنین مطالب، دیگران را به وطن فروشی تشویق نکنید، این پول‌های را که بزرگان... میگیرند و در تجارت ها اندوخته اند، در مقابل این همه ناموس فروشی و قتل مردم بیگناه - این پولهای که میگیرند بسیار کم است. باید میلیون دالر در ماه برایشان در خانه نشسته بدهند..زیرا کفار و منافقین به حکم قرآن کریم فقد همین دنیا را دارند ولی. ذلیل ترین اخرت و دوزخ ها را پیش‌رو دارند.

پاسخ

اگر راست بگویم، پاکستان خطرناکتر است و نسبت به کافران و یهودان، سبب صدمه و ضربه بیشتر به اسلام شده است. پاکستان هنوز هم یک مستمره و ملکیت برتانیا است. اگر شما موافق نیستید، به رئیسان آی اس آی نگاه کنید، همه ی شان از انگلستان هستند.

پاسخ

تمام موضوع واضع و ثابت است اما افسوس که جوانان ما در جنگ های استخباراتی جهان به مثل چوب سوخت استفاده شده از بین میروند

پاسخ

سلام

پاسخ

ما سالها است که بنام این و آن قربانی می دهیم؛ در حالیکه رهبران به این و آن اعتقاد و باور دست و سالم نداشتند.

پاسخ

اینجا جای تعجب نیست. همچنان سوال این است که پول که در برخی اپارتمان های مجلل در دوحه و دبی به مصروف میرسد از کجا میآید. من فکر می کنم این خوب است که رهبرای پول را از این راه بدست بیآوردند.

پاسخ

در این شکی نیست که طالبان جنگ را درافغانستان بخاطر منافع پاکستان و امریکا ادامه میدهند تا اینکه از تاسیس یک افغانستان بزرگ جلوگیری کنند و پشتونها را از داشتن یک زنده گی مسالمت آمیز مانع شوند و غلامان پاکستان نفع ببرند. همه طالبان غلامان پاکستان، امریکا، روسیه و کشورهای عربی هستند. طالبان از گفتگوهای صلح تجارت کردند تا اینکه از تاسیس یک افغانستان بزرگ جلوگیری کنند و پاکستان را از تخریب و پشتونها را از داشتن یک زنده گی مسالمت آمیز مانع شوند. طالبان در گفتگوهای صلح منافع پاکستان را دنبال می کنند. هر کس که در کشور عزیز افغانستان حکومت موقت می خواهد، او دشمن ملت افغان و افغانستان است.

پاسخ

شما ریشخند میزنید. به این ترتیب می خواهید صفحه خود را پرآوازه بسازید. ای دشمنان صلح!

پاسخ

این راست است که طالبان یعنی خر و حیوانات وحشی اما هیچگاهی بالای یک پاکستانی اعتماد نکنید. با احترام به پشتون های ایالت پختونخوا بخاطریکه بین آنها مردم باعزت وجود دارند اما وقتیکه به پاکستانی ها بیآیم مثل که یک امریکایی یک وقت گفته بود که آنها حتی مادر شان را در برابر پول میفروشند. و گپ دیگر این که طالبان از کجا بوجود آمدند؟ یک مقام استخباراتی بنام دگروال امام در کتاب خاطرات خود می نویسد، بعد از اینکه سازمان های جهادی تماس مستقیم را با امریکا یافتند، او و ای اس ای در سال ۱۳۶۴ گروه طالبان را تشکیل دادند و تا امروز این گروه را نظارت می کنند و با استفاده از آنها افغانستان را ویران میکنند و افغانها را به قتل میرسانند. پس از آن ایران و روسیه همچنان با پاکستان پیوستند و کمک کردن به حیوانات وحشی طالبان آغاز کردند. اکنون شما می بینید که آنها هر روز افغانها را چگونه می کشند.

پاسخ

رازهای بسیار زیادی در عقب آن نهفته اند. این راست است که سیاست مادر و خواهر ندارد.

پاسخ