کشته شدن 2 عضو طالبان و یک قوماندان داعش در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل -- به گزارش رسانه ها، دو عضو طالبان و یک قوماندان «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) اخیراً در ولایات کابل و فراه به هلاکت رسیدند و در همین حال، حملات شبه نظامیان در ولایات بغلان و قندهار به کشته شدن هشت فرد ملکی و یک افسر پولیس منجر شد.

افغانستان تایمز به نقل از فریدون عبیدی، قوماندان دایرۀ تحقیقات جنایی پولیس کابل، گزارش داد که دو تن از اعضای طالبان در تاریخ 9 عقرب، زمانی که در حال کارگذاری بمبی در جاده بودند، بر اثر انفجار مواد منفجرۀ خود کشته شدند.

به گزارش افغانستان تایمز، اجمل زاهد، ولسوالی ولسوالی گلستان ولایت فراه، در تاریخ 9 عقرب تأیید کرد که طالبان طی درگیری های خونین اخیراً یک قوماندان داعش در این ولسوالی را به قتل رساندند. زاهد گفت که این قوماندان مقتول «مسئول تعلیم بمب گذاران انتحاری» بود.

خامه پرس در تاریخ 9 عقرب گزارش داد که در رویدادی دیگر قوای امنیتی اخیراً نقشۀ اجرای یک بمب گذاری انتحاری را با دستگیر کردن فردی که قصد بمب گذاری داشت، در شهر قندهار خنثی کردند. به گفتۀ پولیس فرد مظنون قصد داشت تا به یک مقر پولیس حمله کند.

گوهرخان، والی ولایت بغلان، در تاریخ 9 عقرب به خبرگزاری پژواک افغان گفت که در تاریخ 9 عقرب یک خمپاره که احتمالاً توسط طالبان شلیک شده بود، حداقل هفت عضو یک خانواده، به شمول سه زن و یک طفل، را در یک منزل در ولسوالی بغلان مرکزی ولایت بغلان به قتل رساند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان، ضیاء دورانی، سخنگوی پولیس این ولایت، در تاریخ 9 عقرب گفت که انفجار یک بمب کنارجاده ای و همچنین یک بمب گذاری انتحاری در ساحات مختلف قندهار اخیراً به فرد ملکی و یک پولیس را به قتل رساند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500