یک مظنون مرتبط با القاعده که در افغانستان تعلیم دیده بود در ایالات متحده دستگیر شد

خبرگزاری فرانسه

واشنگتن -- مقامات ایالات متحده سه شنبه (۱۶ حمل) گفتند که یک شهروند سعودی در اوکلاهاما که در افغانستان با القاعده تعلیم دیده بود، را دستگیر کرده اند.

به گفته وزارت عدلیه، نایف عبدالعزیز الفلاج ۳۴ ساله در سال ۲۰۰۰ جهت حضور در کمپ جهادی الفاروق القاعده در افغانستان درخواستی داده بود. این کمپ جایست که چندین تن از هواپیماربایان ۱۱ سپتمبر در آن تعلیم دیده بودند.

الفلاج دوشنبه (۱۵ حمل) در ودرفورت، اوکلاهاما، دستگیر شد و به دو فقره تقلب در ویژه -- به خاطر گزارش ندادن ارتباطات خود با القاعده -- و یک فقره دروغ گفتن به اف بی آی درباره سابقه اش با این گروه افراط گرا متهم گردید.

او به خاطر هر یک از این موارد به سپری کردن حداکثر ۱۰ سال زندان محکوم خواهد شد.

الفلاج در سال ۲۰۱۱ با یک ویزهء غیرمهاجرتی با همسرش که یک شاگرد بود، به ایالات متحده آمد. به گفته وزارت عدلیه، او در سال ۲۰۱۶ در یک مدرسه آموزش پرواز در اوکلاهاما تعلیم پیلوتی دیده بود.

او اخیراً و بعد از آن که بازپرسان ۱۵ اثر انگشت پیدا شده روی یکی از اسناد به دست آمده توسط اردوی ایالات متحده از یک خانه امن القاعده در افغانستان در سال ۲۰۰۱ را با اثرات انگشت او در سوابق رسمی ایالات متحده تطبیق دادند، شناسایی شد.

این سند یک تقاضانامه برای ورود به کمپ الفاروق بود و شامل یک شماره تماس ضروری در عربستان سعودی است و با پدر الفلاج مرتبط بود.

به جز حضور الفلاج در همان کمپ تعلیمی مقامات مدعی هیچ ارتباط دیگری بین او و حادثه ۱۱ سپتمبر سال ۲۰۰۱ عیسوی، که ۱۵ نفر از ۱۹ نفر عاملان آن از عربستان سعودی بودند،‌ نشده اند.

چندین تن از آن افراد قبل از اجرای حملات شان در داخل ایالات متحده تعلیم پرواز دیده بودند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500