امنیت

جنگجویان فاطمیون که خود را به قیافه مهاجرین درآورده تهدید جدی را متوجه افغانستان می سازند

گزارش از عمر

بیش از ۴۰۰ باشنده گان هرات بشمول زنان و فعالان جامعه مدنی و عالمان دینی به تاریخ ۱ جوزا ۱۳۹۸ انتقال جنگجویان فاطمیون توسط مقامات ایرانی را محکوم کردند. [ گزارش ازعمر]

هرات -- مقامات می گویند با کم شدن جنگ در سوریه رژیم ایران اعضای لوای فاطمیون را به شکل مخفی بین مهاجرین به افغانستان می فرستد تا جنگ مذهبی را در کشور تحریک نمایند.

یک مقام امنیت ملی که نخواست نامش فاش شود به سلام تایمز گفت، حکومت ایران هر روز به شکل مخفی یک تعداد از جنگجویان فاطمیون را در قیافه مهاجرین به ولایت هرات می فرستد.

این جنگجویان که از طرف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جوامع مهاجرین افغان در داخل ایران استخدام شده بود اصلآ بخاطر حمایه رژیم بشارالاسد رئیس جمهور سوریه به سوریه فرستاده شده بود.

او گفت، «بعد از اینکه ایران از این جنگجویان فاطمیون درسوریه استفاده کرد اکنون تصمیم گرفته تا از آنها با دنبال کردن اهداف سیاسی و نظامی اش در افغانستان نفع ببرد.»

جنگجویان فاطمیون که اینجا دیده می شوند در نیمه ماه ثور مجبور به تماشا کردن سخنرانی آیت الله خامنه ای رهبربزرگ ایران شدند. اکثر این جنگجویان بعد از اینکه جنگ در سوریه روبه فروکش است اکنون دوباره به افغانستان فرستاده می شوند. [فایل]

جنگجویان فاطمیون که اینجا دیده می شوند در نیمه ماه ثور مجبور به تماشا کردن سخنرانی آیت الله خامنه ای رهبربزرگ ایران شدند. اکثر این جنگجویان بعد از اینکه جنگ در سوریه روبه فروکش است اکنون دوباره به افغانستان فرستاده می شوند. [فایل]

بیش از ۴۰۰ باشنده گان هرات بشمول زنان، فعالان جامعه مدنی و عالمان دینی انتقال چنین جنگجویان را در یک گردهمایی به تاریخ ۱ جوزا درشهرات هرات ولایت هرات محکوم کردند. [گزارش ازعمر]

بیش از ۴۰۰ باشنده گان هرات بشمول زنان، فعالان جامعه مدنی و عالمان دینی انتقال چنین جنگجویان را در یک گردهمایی به تاریخ ۱ جوزا درشهرات هرات ولایت هرات محکوم کردند. [گزارش ازعمر]

او افزود با انحلان نکردن لوای فاطمیون رژیم ایران قصد دارد تا این عساکر را بخاطر برافروختن جنگ های فرقه ای در افغانستان استفاده کند.

این مقام گفت، «اعضای لوای فاطمیون آموزش نظامی دریافت کرده اند و ممکن برای افغانستان بسیار خطرناک باشند. این افراد می توانند باعث وخیم شدن مشکلات امنیتی در افغانستان به ویژه در ولایت هرات شوند.»

به گفته این مقام، مداخله ایران ظاهرآ وقتی احساس شد که محمد ابراهیم یکی از عالمان دینی و مخالف حکومت ایران از کشورش فرار کرد و در ولایت هرات پناه برد به تاریخ ۲۷ ثور توسط افراد ناشناس شدیدآ زخمی شده بود به تاریخ ۱ جوزا از اثر جراحت اش جان داد.

ابراهیم در پهلوی مخالفت او با رژیم ایران، مربوط اقلیت سنی مظلوم کشورش بود.

مقام امنیت ملی افزود منابع موثق نشان میدهند که این عالم ایرانی توسط اعضای لوای فاطمیون کشته شد و تا اکنون ماقامات کسی را دراین زمینه بازداشت نکرده اند.

این مقام گفت، «حکومت افغانستان تدابیر جدی را در ارتباط با جنگجویان فاطمیون اتخاذ کرده است و آنها را توقیف می کند.» این مقام که در این رابطه زیاد جزیات نداد، گفت، ما در چند روز گذشته دو عضو فاطمیون را شناسایی و بازداشت کردیم و آنها را روانه ای زندان نمودیم.

نگرانی شهروندان

افغانها درمورد اعضای فاطمیون که رژیم ایران پس به افغانستان فرستاده است ابراز نگرانی کرده اند.

بیشتر از ۴۰۰ باشنده گان هرات بشمول زنان، فعالان جامعه مدنی عالمان دینی انتقال چنین جنگجویان را به تاریخ ۱ جوزا در جریان یک گردهمایی در آدیتوریم غازی امان الله خان در شهر هرات محکوم کردند.

سامحه احمدی یک تن از فعالان جامعه مدنی در هرات گفت، لوای فاطمیون یک گروه است که ایران بخاطر جنگ سوریه آموزش داده است.

او گفت، «اگر آنها به افغانستان بیایند و با طالبان بپیوندند بسیار تهدید کننده است.»

به گفته احمدی لوای فاطمیون و طالبان یکسان هستند.

او علاوه نمود، «ما همیشه قربانی اهداف شوم کشورهای همسایه می شویم واین کشورها از جوانان ما به حیث سلاح استفاده می کنند.»

او گفت، «ما بالای حکومت افغانستان و جامعه جهانی صدا می کنیم که انتقال اعضای فاطمیون به افغانستان را جدی بررسی کنند.»

امید ناب یک تن دیگری از فعالان جامعه مدنی درهرات گفت، «انتقال گروه های ضد حکومت به ویژه فاطمیون زنگ خطر به مردم تلقی می شود.»

ناب گفت، «بدبختانه اگر انتقال این گروه به افغانستان ادامه پیدا کند ممکن کشور ما درگیر یک جنگ دیگری شود و مردم ما را نابود کنند.»

دنبال کردن اهداف تهران

فاطمه جعفری عضو شورای ولایتی هرات گفت، «عودت کنندگان از ایران به افغانستان خصوصآ آنهایکه توسط ایران بخطر جنگ های نیابتی در منطقه استخدام شده اند موضوع نگرانی خطرناک می باشد.»

او گفت اعضای فاطمیون به جز از جنگ دیگر مهارت ندارند و همچنان کدام درآمداز منابع دیگری نیز ندارند.

او علاوه نمود، «چون اشتغال در افغانستان بسیار نادر است اینها میتوان به گروه های فرصت طلب و غیر مسول مبدل گردد وباعث بروز مشکلات متعدد شوند.

جعفری گفت، «حکومت و وزارت های امنیتی باید تدابیر جدی را اتخاذ نموده تا جنگجویان فاطمیون را که به کشور برمی گردند مهار نمایند.»

عبدالقادر کامل تحلیل گر مسایل سیاسی در هرات گفت، رژیم ایران مهاجرین افغان را به حیث اسلحه می بیند.

او گفت، «ما همه میدانیم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي (آی آر جی سی) هزارها هموطنان مهاجر ما را به جنگ در سوریه و دیگر کشورهای منطقه به حیث لوای فاطمیون اعزام نموده که تعداد زیادی از آنها کشته شده اند و اجساد اکثر آنها به فامیل های شان تسلیم داده نشده اند.»

کامل گفت، «حکومت ایران از فاطمیون بخاطر جنگ نیابتی استفاده می کند،» وی علاوه نمود رژیم ایران یقینآ از اعضای فاطمیون برضد امریکا و نیروهای افغان کار خواهد گرفت.

او گفت، «ایران به مداخله در امور داخلی افغانستان از طریق لوای فاطمیون ادامه داده که ممن روابط بین دوکشور وخیم شود، اکنون اعتماد افغانها بالای ایران از هر وقت دیگر کم شده است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

14 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

لبیک یا الله جل جلاله لبیک یا رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم لبیک یا امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام لبیک یا حجة بن الحسن ارواحنا له الفداه لبیک یا خامنه ای حفظه الله و دامت برکازنده باد نظام جمهوری اسلامی ایران زنده باد لشکر فاطمیون

پاسخ

شیر بچه‌های فاطمیون با خواست خود و برای دفاع از اعتقاداتشان به سوریه رفته تند و هیچگاه برای افغانستان خطرناک نیستند. برخی بهتر است بجای نگرانی از حضور جوانان غیرتمند در کشور به فکر مقابله با تروریزم داعش باشند. اگر این شیرمردان نبودند داعش پس از محکم کردن پای خود در سوریه و عراق افغانستان را اشغال میکرد

پاسخ

داعش وسیله است برای از بین بردن سوریه وبدون غرب کاری نمیتونه بکنه

پاسخ

خانوم یا آقای تایمز سلام سلام خسته نباشد به اطلاع تیپ فاطمیون بیراسانید که آنها بلاخره افغان هستند و افغانستان به اندازه کافی مشکل داره و آنها نباید منحیث یک افغان نباید وطن فروشی کنند و نوکری دوشمنان افغان زمین را بکنند

پاسخ

عبدالقادر کامل مزدور آمریکاست و دروغ می گوید. مدافعان حرم اختیاری استخدام میشوند نه اجباری. کسی اعضای فاطمیون و زینبیون و حتی سپاه قدس که ایرانی هستند را اجبار به جنگ با داعش نکرده. فاطمیون شیعه هستند, رسانه شما احتمالا وابسته به آمریکاست.

پاسخ

بحث اختیاری یا اجباری نیست گروه فاطمیون مثل داعش مغزشون شست وشو داده شده است

پاسخ

بلی خوب بود اما...

پاسخ

آمریکا خودش تروریست است کمک خواستن از تروریست کار ابله هان است اگر چند فعالیت فاطمیون در داخل افغانستان ما اجازه نمیدهیم که منافع کشور های دیگر را تامین کند ! خلاصه امریکا وغرب خودش برای ما چالش است پ

پاسخ

غلط کردی تو که داعش می شوی و تو که طالب می شوی ....تو هیچ کار نکردی

پاسخ

در عجبم آن تعداد از افغان هائیکه در سوریه به نفع گروه داعش جنگ میکرد هیچ وقت آنها تهدیدی به منافع افغانستان نبوده ونیست و جای نگرانی برای جامعه مدنی و دولت افغانستان نبوده هیچگاه گروه فاطمیون به نفع ویا در کنار طالبان نمی جنگد حتی اگر دولت ایران از اینها تقاضا کند

پاسخ

خیلی مسخره بود چون فاطمیون ضد طالبان میباشد

پاسخ

چرند است و یک قسمت این مقاله خیلی جالب بود اینکه اگر فاطمیون به طالب به پیوندد خطرناک میشه در حالی که این دو هیچ وجه مشترک ندارد طالبان از مزدوران و جاسوسان غرب و صهیونیزم است و فاطمیون زیر لوای اهلبیت پیامبر و از یک کشور شیعی همایت می شود و طالبان دارد شیعیان را از بین می برد و ان حال این فاطمیون میاد به طالب یکجا میشه چه مزخرف

پاسخ

حکومت افغانستان باید هزاره ها و سایر شیعیان که به نیابت از ایران در سوریه جنگیده اند را به محض ورود به افغانستان قرنطینه کرده، ذهن شان را پاک کند و به آنها درس وطن پرستی بدهد. بعد آنها را ارزش یابی کند و آنها که به راه راست برگشته اند می توانند وارد جامعه شوند، اما آنها که به صراط مستقیم نیامده اند آنها را به ایران عودت دهند و یا تا ابد در حبس بگذارند چون کدام فرق مابین آنها، طالبان ، و جنگجویان داعش نیست. پاکستان از طالبان و داعش استفاده می کند و ایران فاطمیون را علیه افغانستان به کار می گیرد.

پاسخ

شما هم بهتر است به افغان‌هایی که برای داعش در سوریه نبرد کردها اند مدال افتخار بدهی!

پاسخ