سلامتی

زندگی در ووهان، زادگاه کووید-۱۹، اکنون مانند یک میله است

سلام تایمز و ای اف پی

این تصویر که به تاریخ ۲۵ اسد گرفته شده است، تماشاگران را در حالی نشان می دهد که هنگام خنکی در یک حوض آببازی در ووهان، چین یک نمایش را تماشا می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

این تصویر که به تاریخ ۲۵ اسد گرفته شده است، تماشاگران را در حالی نشان می دهد که هنگام خنکی در یک حوض آببازی در ووهان، چین یک نمایش را تماشا می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

ووهان، چین -- در حالی که سایر نقاط جهان با تلفات غیرقابل محاسبه از همه گیر کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می کنند، در ووهان چین، زادگاه ویروس کرونای مخرب، مردم محلی میله های بی سابقه ای را برگزار می کنند.

در طول رخصتی آخرهفته در ووهان، پارک آبی مشهور مایا بیچ از هزاران نفر پر بود که برای یک جشنواره موسیقی الکترونیکی در لباس آببازی و عینک مخصوص بازی می کردند، بسیاری از آنها روی تخت های پلاستیکی سوار بودند و یا تا سینه در آب غوطه بودند.

این پارک آبی در ماه جوزا پس از آن بازگشایی شد که ووهان پس از یک قرنطین ۷۶ روزه به تدریج آزاد شد و اکنون به نظر می رسد که زندگی به حالت عادی برگشته است.

یک بازیگری که در صحنه نمایش پیشروی آب به جمعیتی دست تکان می زد، که با هم نزدیک بودند و دستان خود را متقابلاً تکان می دادند، تعدادی هم در تیلیفون های محافظت شده در کیسه های پلاستیکی دور گردنشان، عکس می گرفتند.

در این تصویر دیده می شود که، هزاران تماشاگر در ووهان، چین، به تاریخ ۲۵ اسد، در یک نمایش اشتراک می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

در این تصویر دیده می شود که، هزاران تماشاگر در ووهان، چین، به تاریخ ۲۵ اسد، در یک نمایش اشتراک می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

در این تصویر دیده می شود که، هزاران نفر در یک حوض آببازی در ووهان به تاریخ ۲۵ اسد، یک نمایش را تماشا می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

در این تصویر دیده می شود که، هزاران نفر در یک حوض آببازی در ووهان به تاریخ ۲۵ اسد، یک نمایش را تماشا می کنند. [اس تی آر/ای اف پی]

بازیگر دیگری که روی تخته فواره آب قرار داشت، با قرارگرفتن بالای آنها تماشاگران خود را در حالی سرگرم می کرد که جرقه های آب از پشت وی پرتاب می شدند.

برخی از مردم جاکت های نجات را پوشیده بودند، اما هیچکدام از این میله گران دیده نمی شدند که ماسک پوشیده باشند، در حالیکه یک نوازنده گوشی های زرد رنگ را به گوش کرده و در صحنه نمایش موزیک می نواخت.

قبل از آنکه کووید-۱۹ در سراسر جهان گسترش یافت، صدها هزار نفر را کشت و اقتصادها را فلج کرد، اولین موارد شناخته شده این ویروس در اواخر سال گذشته هجری در شهر ووهان، یک شهری که دارای ۱۱ میلیون نفوس است ظهور کردند.

جهان با بی اعتمادی نگاه می کند

این صحنه های خوشی آزادانه، به احتمال زیاد برای مردم در سراسر جهان که از همه گیر بی سابقه ای، که در ووهان سرچشمه گرفته است، رنج می برند، عواقب ناگواری در پی خواهند داشت.

تا روز دوشنبه (۲۷ اسد)، کووید-۱۹ بیش از ۲۱ میلیون نفر را مبتلا کرده و ۷۷۰ هزار نفر را کشته است، و خسارات غیرقابل محاسبه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و صحی را بالای هر کشور جهان وارد کرده است، که خاتمه آن هنوز به نظر نمی آید.

ناظرین در سرتاسر جهان نیز با مشاهده کردن این خورسند نخواهند بود كه بیجینگ به طور مداوم در تلاش است تا خود را به عنوان یک قهرمان جهانی این همه گیر به تصویر بكشد.

در جدیدترین نمونه از فعالیت های معلومات دروغین چین، موزیم ملی چین نمایشگاه جدیدی را با عنوان «وحدت قدرت» افتتاح کرد که نقاشی ها، مجسمه ها و خطاطی هایی را به نمایش می گذارد که به گفته رژیم مؤفقیت آن در مجادله با این بحران است.

با این حال، روایت بیجینگ از «اقدامات شجاعانه» خود با نقش واقعی آن را در این همه گیر متناقض است.

در اواخر سال ۱۳۹۸، مقامات چینایی که از شیوع مرگبار این بیماری آگاهی داشتند، تقریباً به مدت یک هفته چیزی نگفتند، و به این ویروس اجازه دادند تا در ووهان تقویت شود و در سراسر جهان گسترش یابد، در حالیکه به طور عمدی شواهد این شیوع را سرکوب یا از بین می بردند.

از آغاز این بحران، بیجینگ با ترویج نظریه های توطئه تلاش می کرد تا انتقادات از نقش خود در همه گیر ویروس کرونا را خنثی سازد، و در حال نشرکردن معلومات دروغین آشکار درباره این ویروس، گرفتار شده است.

در همین حال، شرکت های چینایی از این همه گیر استفاده می کنند تا آنرا به یک منبع درآمد تبدیل کنند.

به گفته تحلیلگران، چین بین ماه حمل و ماه جوزا، بیش از ۵۰ میلیارد ماسک را صادر کرده است -- که از تولید مجموعی سال گذشته ۱۰ برابر افزایش یافته است.

به عنوان بخشی از این تلاش، مقامات چینایی برای تولید تجهیزات محافظت شخصی، که بیشتر آنها بی کیفیت و ناکارآمد ثابت شده است، اقلیت های مسلمان در منطقه سین کیانگ را به کارکردن در کارخانه ها می مجبور سازند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

5 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

سلام به مدیر سلام تایمز! من یک خبر نگار هستم و در جلال آباد با یک رسانه کار می کنم. من گاهگاهی گزارش های سلام تایمز را میخوانم و گاهی اوقات از آن به عنوان یک منبع معتبر استفاده می کنم. این گزارش با گزارش های دیگر سلام تایمز متفاوت است. من به دو اشتباه عمده آن اشاره می کنم. یکی اینکه در این گزارش اشتباهات املایی وجود دارد و دیگر اینکه در این گزارش از کلمات انگلیسی استفاده شد است. در مقایسه با گزارش های دیگر شما، این گزارش طوری به نظر می رسد که گویا از کدام زبان دیگری ترجمه شده باشد. یک کلمه ای که در آن استفاده شده مشابه به دشنام است و من یک تعداد آنها را در پاین نوشته کردم: ۱. اشتباهات املایی: غوندې/غونډې [اجتماعات]، کرونا، چمشمو، پشتو [پشتو] ۲. انگلیسی و اردو: هفتې [هفته ها]، الکترونیک، جون، لاکداون، جاکت های لايف، پارتۍ، آگست، سوشل ميدیا، مارچ و می. با احترام

پاسخ

بلی، گزارش خوشم آمد، اما لسان آن کمی متفاوت است نسبت به لسان روان سلام تایمز.

پاسخ

مرگ به چینایی های کثیف!

پاسخ

چین جهان را با ویروس کرونا اش آلوده ساخت و اکنون به غوندی خیر نشسته تما شا می کند.

پاسخ

از گزارش شما به نظر می رشد که ویروس کوید ۱۹ یک ویروس حیوانی نبوده بلکه یک ویروس ساختگی بوده که از لابراتوار های تحقیقی چین شیوع پیدا کرده است. و در ساختن این ویروس مستقیماً دست حکومت چین است. چین توانست که بسیار از کشور های جهان را توسط کوید ۱۹ شکست دهند. حتی امریکا که بزرگترین قدرت اقتصادی و نظامی جهان در برابر کوید ۱۹ به زانو در آمد و هزار ها تن در امریکا از اثر این بیماری جان های شان را از دست دادند. این بیماری همچنان زیان های بی شماری را به حکومت و مردم امریکا وارد کرد. و کشور های دیگر جهان را نیز خساره مند ساخت. چین باید به همه کشور های جهان غرامت به پردازد و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید تعزیرات اقتصادی را بر چین وضع کند زیرا عامل شیوع ویرس کرونا حکومت چین بود.

پاسخ