امنیت

تمرکز سرباز گیری داعش بالای زنان نسل قرن ۲۱ نگرانی برای آینده را نشان میدهد

ای اف پی و سلام تایمز

یوروپول می گوید، داعش نقش های جدید و فعالتری را برای جنگجویان زن دراین سازمان اختصاص داده است، این درحالی است که آنها ایده های بنیادگرایانه شان را درباره موقف زنان در جامعه حفظ کرده است. [فایل]

یوروپول می گوید، داعش نقش های جدید و فعالتری را برای جنگجویان زن دراین سازمان اختصاص داده است، این درحالی است که آنها ایده های بنیادگرایانه شان را درباره موقف زنان در جامعه حفظ کرده است. [فایل]

هاگ، نیدرلندز -- به گفته اداره پولیس اتحادیه اروپا، داعش که پس از سقوط به اصطلاح "خلافت" شان به دنبال استخدام افراد جدید است زن ها از نسل قرن ۲۱ را به این منظور هدف قرار میدهد.

دریک گزارش تبلیغات داعش ازتاریخ ماه جوزا سال ۱۳۹۳ تا ماه اسد سال ۱۳۹۷ بالای زنها تمرکز داشت یوروپول گفت که این امر می تواند زمینه را برای تغییر در نقش جنگجویان زن در سازمان های تروریستی آینده مساعد کند.

مانویل ناوریت، رئیس مرکز مبارزه با تروریزم یوروپول دراروپا،۲۴ جوزا زمانیکه گزارش را باز کرد به خبرنگاران گفت، «ما خصوصآ در باره نسل قرن ۲۱ صحبت می کنیم.»

ناوریت گفت، «تبلیغات داعش بالای زنان بین سنین ۱۶ الی ۲۵، که آنها بیشتر ازاین نوع فعالیت ها آسیب پذیر هستند و به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند متمرکز میباشد.داعش خود را به هدف جدید عیار کرده است.»

این عکس یک زن را بتاریخ ۱۳جوزا در کمب الحلول سوریه نشان می دهد. [دلیل سلیمان/ای اف پی]

این عکس یک زن را بتاریخ ۱۳جوزا در کمب الحلول سوریه نشان می دهد. [دلیل سلیمان/ای اف پی]

داعش خصوصآ نقش های جدید و فعالتر را به جنگجویان زن در سازمان شان اختصاص داده است در حالیکه ایده های بنیادگرایانه شان را درباره موقف زنان در جامعه حفظ می کند.

ناوریت گفت، «آنها تاحدی نقش سنتی را که به زنان داده شده حفظ کردند: حمایوی بودن، مواظبت کردن از مردها.»

وی افزود، «اما بعدآ آنها از زنان می خواهند که نقش دیگری را اختیار کنند، به عنوان یک داکتر کمک کنند، به شیوه ای متفاوت کمک کنند، نه تنها به عنوان یک زن خانه سنتی.»

داعش بی خانمان به دنبال قلمرو جدید است

تلاش برای استخدام زنان نسل قرن ۲۱ پس از آن صورت گرفت که نیروهای ایتلاف در اوایل سال جاری، داعش را از خلافت خودخوانده خود در عراق و سوریه کاملآ شکست داد.اکنون به نظر می رسد که جنگجویان داعش تمرکز خود را بالای افغانستان و دیگرکشورها نزدیک دارد تغییرمیدهدتا دوباره گروپ بندی وادامه شورش های خشونت آمیز خود را ادامه دهند.

جامعه بین المللی نگران است تا با حدود ۴۰۰۰ زن خارجی و ۸۰۰۰ کودک مرتبط با داعش که در سوریه و عراق گیر می ماندند چه کاری انجام بدهد.

به اساس گزارش یوروپول ترس این است که هدف قرار دادن زنان برای تبلیغات در سال های آینده می تواند به پرداخت سود به شورشیان انجام شود.

گزارش یوروپول گفت، «نگرانی این است که این افزایش در دخالت زنان می تواند زمینه را برای تغییرات احتمالی بزرگ در نقش زنان جهادی در آینده مساعد کند.»

ناوریت گفت که در دستگیری های زنان وابسته با تروریسم بویژه در فرانسه و برتانیا یک افزایش صورت گرفته اند.

وی افزود، « اینجا می تواند نوعی ارتباط بین خواستن ماشین تبلیغاتی داعش ، تقاضا کردن، برای فعالتر بین گروه های خاص و اطفال که جز تروریسم است باشد.»

کاترین دیبولی، رئیس یوروپول گفت علیرغم یافته ها، سازمان های تنفیذ قانون باید بادیدن رادیکالایزیشن (بینادگرایی)، رویکردی را اختیار کنند که در آن با اشخاص همه جنسیت ها یکسان معامله صورت گیرد.

او گفت، «این راه بهشت برای اعم مرد وزن است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500