امنیت

آموزش تخصصی نظامی باعث ایجاد یک نیروی مستقل افغان شده است

گزارش از سلیمان

در تصویر دیده می شود که، اعضای جدید نیروهای ویژه افغان به تاریخ ۲۸ جوزا پس از فراغت در مرکز تعلیمی پایگاه کوماندو در کابل برای عکس گرفتن ایستاده اند. [قول اردوی عملیات خاص افغانستان]

در تصویر دیده می شود که، اعضای جدید نیروهای ویژه افغان به تاریخ ۲۸ جوزا پس از فراغت در مرکز تعلیمی پایگاه کوماندو در کابل برای عکس گرفتن ایستاده اند. [قول اردوی عملیات خاص افغانستان]

کابل -- مقامات و تحلیلگران نظامی افغان می گویند، این آموزش و توجه ویژه ایکه نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان از طرف حکومت و متحدین بین المللی آن دریافت کرده اند، در ایجادکردن یک نیروی امنیتی مسلکی و توانمند کمک کرده است.

افغانستان تا سال ۱۳۸۱ هیچ اردو، پولیس، امنیت ملی یا نیروهای کوماندو نداشت.

اکنون، بیش از ۳۰۰ هزار نیروی آموزش دیده در اردوی ملی افغان، نیروی هوایی افغان، پولیس ملی افغان، پولیس محلی افغان و ریاست امنیت ملی، برای مبارزه با تروریزم و تهدیدهای دیگر به ملت، آماده هستند>

عارف کیانی، یک تحلیلگر امور سیاسی و نظامی در کابل گفت، «آموزش بهتر و مجهز بودن [با تجهیزات لازم] باعث شده است که نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان در میدان نبرد عملکرد خود را بهبود ببخشد.»

در این تصویر دیده می شود که، نیروهای امنیتی افغان به تاریخ ۲۰ قوس سال گذشته به محل انفجار یک موتر بمب در نزدیکی میدان هوایی بگرام، در شمال کابل در ولایت پروان رسیده اند. مسؤلین گفتند، هنگامیکه یک بمب در نزدیکی بزرگترین پایگاه نظامی در افغانستان انفجار کرد، دست کم یک نفر کشته و ده ها زخمی شدند، خانه ها و یک شفاخانه در حال ساخت در نزدیکی میدان هوایی بگرام آسیب دیدند. [ایس تی آر/ای ایف پی]

در این تصویر دیده می شود که، نیروهای امنیتی افغان به تاریخ ۲۰ قوس سال گذشته به محل انفجار یک موتر بمب در نزدیکی میدان هوایی بگرام، در شمال کابل در ولایت پروان رسیده اند. مسؤلین گفتند، هنگامیکه یک بمب در نزدیکی بزرگترین پایگاه نظامی در افغانستان انفجار کرد، دست کم یک نفر کشته و ده ها زخمی شدند، خانه ها و یک شفاخانه در حال ساخت در نزدیکی میدان هوایی بگرام آسیب دیدند. [ایس تی آر/ای ایف پی]

وی افزود، «قطعات نیروهای ویژه آموزش عالی را حاصل کرده اند و از برکت مهارت ها و آموزش های نظامی، بسیاری از برنامه های مخرب نظامی [دشمن] را خنثی کرده اند.»

کیانی گفت، «نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان، ۱۹ سال پیش هیچ قدرتی نداشت. اما امروز، از برکت توجه ویژه و تلاش های حکومت و متحدین بین المللی آن، افغانستان دارای نیروهای آموزش دیده و باتجربه می باشد که بدون پشتیبانی نیروهای ائتلافی، قادر به انجام دادن عملیات های پیچیده و بزرگ هستند.»

نیروهای ممتاز

دگرجنرال فرید احمدی، فرمانده قول اردوی کوماندو گفت، قول اردوی كوماندوی اردوی ملی افغان، «یک نیروی مسلکی و باتجربه می باشد كه از نظر كیفیت، تجربه جنگی، تجهیزات، آموزش و رهبری، در سطح منطقه بی نظیر است.»

احمدی گفت، بخشی از آنچه که این قول اردوی کوماندو را بینظیر می سازد، سختگیری در استخدام و روند انتخاب است.

وی گفت، «از جمع ۵۰۰۰ نفر فقط ۱۰۰۰ نفر بعد از یک سلسله آزمایش ها و بررسی های سخت استخدام می شوند. برای انتخاب در قطعات نیروهای ویژه داشتن سواد، صحت فزیکی و روانی مناسب، و قابلیت فعالیت در هر نوع شرایط شامل معیارهای انتخابی اند.»

وی گفت، «قطعات نیروهای ویژه در ۹۰ نقطه در سراسر کشور فعالیت می کنند. آنها دارای مهارت های رهبری هستند و با تاکتیک های کلیدی آشنا هستند. آنها آموزش می بینند و همچنان عملیات های ویژه را انجام می دهند.»

به گفته احمدی، قول اردوی کوماندو از مزایای خوبی برخوردار می شوند و از تجهیزات خوبی برخوردار هستند، که این تقاضای مستخدمین جدید را بلند می برد.

وی گفت، «جوانان علاقه بیشتری به پیوستن به این نیرو دارند. فقط در یک سال گذشته، ۶۰۰۰ کوماندو در مرکز تعلیمی پایگاه کوماندو در پایتخت [کابل] و مراکز آموزش مسلکی کوماندو در ولایات، آموزش مسلکی دریافت کردند.»

آموزش درجه اول

هفته گذشته، ۷۴ افسر نیروهای ویژه، به شمول شش زن، آموزش نظامی را در شرق کابل به پایان رساندند.

احمدی گفت، «این نیروها با آموزش ویژه، با سلاح های پیشرفته مسلح هستند و برای انجام عملیات های ویژه آموزش می بینند.»

وی گفت، «از سال ۱۳۹۳ تاکنون، زنان در كنار سایر قطعات نیروهای ویژه در حملات ویژه شبانه و روزانه اشتراک می کنند.»

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع گفت، نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان در مورد تاكتیک های جدید نظامی و معیارهای بین المللی آموزش دیده اند.

وی گفت، «آنها جدیدترین تاکتیک ها و مهارت های نظامی و جنگی را آموخته اند و هم اکنون می توانند ۱۰۰٪ حملات زمینی مستقل را انجام دهند و ۸۰٪ بطور مستقل حملات هوایی را انجام دهند.»

وی گفت، «نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان از نظر توانایی، تخصص و تجهیزات در وضعیت بهتری قرار دارند و توانایی های آنها روز به روز افزایش می یابد.»

جنرال (متقاعد) عبدالهادی خالد، معین پیشین وزارت داخله و تحلیلگر امور نظامی گفت، «آموزش و تأمین تجهیزات لازم برای نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان از زمان ایجاد آنها در اولویت بوده است، و اکنون کشور ما دارای نیروهایی است که طبق معیارهای نیروهای بین المللی آموزش دیده اند.»

وی گفت، «قطعات نیروهای ویژه آموزش اساسی نظامی را دریافت کرده اند. در مورد ارزشهای انسانی، اخلاق و مقررات بین المللی به آنها آموخته شده است.»

وی گفت، «از آنجا که نیروهای افغان فرزندان این سرزمین هستند و در جنگ متولد و بزرگ شده اند، آنها با [روحیه] بلند علیه تروریست ها می جنگند.»

توانا و مورد تقاضا

احمدی، فرمانده كوماندو اردوی ملی افغان گفت، «نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان به آن سطح آموزش و آمادگی رسیده اند كه سایر كشورهای منطقه را ترغیب كرده است كه نیروهای خود را برای آموزش نظامی به افغانستان بفرستند.»

وی گفت، «سال گذشته، طی سخنرانی من در قوماندانی مرکزی ایالات متحده (سینتکام)، نمایندگان کشورهای آسیای میانه از من سؤال کردند که آیا آنها می توانند افسران خود را به افغانستان بفرستند تا در مرکز تعلیمی پایگاه کوماندو آموزش ببینند. علاقه کشورهای همسایه به اعزام نیروهای خود به افغانستان برای آموزش نمونه دیگری از توانایی و ظرفیت بالاتر نیروهای امنیتی افغان است.»

احمدی گفت، «نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان، و به ویژه نیروهای قول اردوی کوماندوی اردوى ملی افغان، در مقایسه با دشمن از تندرستی بهتری برخوردار هستند و آنها اطمینان کامل دارند كه می توانند آنها را نابود كنند.»

وی گفت، «ما از صلح حمایت می کنیم، اما در عین زمان، ما برای دفاع از افغانستان کاملاً آماده هستیم. اعتماد مردم به نیروهای ما روحیه آنها را تقویت کرده است.»

احمدی گفت، نیروهای قول اردوی کوماندوی اردوی ملی افغان، با سلاح های پیشرفته مسلح هستند و برای جنگیدن با هر گروه تروریستی و جنگجوی به شمول داعش و طالبان، تجربه و توانایی کافی دارند.

وی گفت، «نیروهای قول اردوی کوماندوی اردوی ملی افغان ... فقط در طول سال گذشته ۱۶۰۰ عملیات ویژه را انجام داده اند که در نتیجه آن ۱۵۰ نفر شخصیت های مهم دشمن، فرماندهان قطعه سرخ [طالبان]، گروه های ماین گزاری و فرماندهان خط مقدم که جنگ را رهبری می کردند، کشته شدند.»

احمدی با افزودن اینکه در نتیجه این عملیات ها ۵۰۰ فرد ملکی و منسوبین امنیتی آزاد شدند گفت، «نمونه دیگری از توانایی نیروهای ما این است که ما سال گذشته ۱۸ عملیات ویژه را برای رهایی زندانیان از زندان های دشمن انجام دادیم.»

شکست دادن به گروه داعش و جنگجویان طالبان

جنرال (متقاعد) دولت وزیری، یک تحلیلگر امور نظامی در کابل گفت، «نیروهای دفاعی و امنیتی ملی افغان، به ویژه کوماندوها و قطعات نیروهای ویژه، دارای آموزش در سطح جهانی هستند، و از آنجا که آنها در یک محیط جنگی آموزش دیده اند، تجربه جنگی آنها از نیروهای ائتلافی بهتر است.»

وی گفت، «نیروهای امنیتی و دفاعی عموماً از قابلیت های مناسبی برخوردار هستند، اما قطعات نیروهای ویژه توانا تر هستند. در سالهای اخیر، این نیروها ۶۰۰۰ الی ۷۰۰۰ جنگجویان گروه داعش به شمول رهبران آنها را نابود کردند، و پایگاه های آنها را در ننگرهار از بین بردند و طالبان را نگذاشتند که بتوانند کنترل حتی یک ولایت را بدست آورند.»

ریاست امنیت ملی به تاریخ ۲۲ ثور اعلام کرد، نیروهای ریاست امنیت ملی با همکاری قطعه ۲۲۲ نیروهای ویژه پولیس، ضیاءالحق (معروف به ابوعمر الخراسانی)، رهبر داعش برای آسیای جنوبی و شرقی، به همراه صاحب، سخنگوی وی و ابوعلی، مسؤل استخبارات اش را دستگیر کردند.

وزیری گفت، «آنها همچنان توانستند عبدالله اوركزی، معروف به اسلم فاروقی، رهبر شاخه خراسان داعش، همراه با دیگر چهره های برجسته داعش را دستگیر کنند، و ده ها جنگجویان مهم طالبان را بكشند.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

10 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

در یک جمله میخواهم نظر خود را ابراز نمایم حیف تمام جوان های که در این دولت ناکارا جان های شیرین شان توسط غلامان حلقه به گوش امریکا و ISI پاکستان بزدلانه به دشمن تحویل داده میشوند.

پاسخ

اردوی ملی، نیروهای کماندو و نیروهای ویژه به اندازه کافی در فعالیت های خود فعال هستند و پولیس هایکه بیرون از پایتخت کابل و مراکز ولایات فعالیت می کنند نیز خوب هستند اما بیشتر پولیس هایی که در شهر کابل و مراکز ولایات فعالیت می کنند یا دزد هستند یا یاران دزد ها هستند. آنها در بیشتر سرقت ها، چور و چپاول ها و آدم ربایی ها نقش دارند. پولیس شهرها نیز باید به مناطق روستایی فرستاده شوند تا آنها بفهمند که پولیس روستایی چه زندگی سختی دارند.

پاسخ

نیروهای امنیتی و دفاعی پاسداران و شیران این سرزمینند بوجود شان افتخار میکنیم

پاسخ

سلام و عرض ادب خدمت تمامی منسوبین دلیر و شجاع امنیتی مان بخصوص اردوی ملی کشور عزیز ما افغانستان ، خداوند تمام شما عزیز های مان را از هر مصیبت مخصوصا از چنگ دشمنان سرخم و بی همت تان در امان خدایی خود داشته و همیشه صحت کامل نصیب حال تان باد. ای کاش اردوی جنگنده و با ایمان ما بی رحمانه به دست دشمن تسلیم داده نشوند ، ای کاش دولتی باشد که با خون این همه سربازان شجاع بازی نشود ، از دیار الله پاک طلب هدایت راه های خوب و نیک برای زعیم های دوگانه کشور ما خواهان هستم.

پاسخ

آیا این پرسونل اردوی ملی افغان مربوط به قطعه مرگ است که اخیراً در چوکات وزارت دفاع ملی افغانستان ساخته شده؟

پاسخ

نیروهای ویژه ای اردوی ملی، پاسبانان واقعی این کشور هستند. آنها می توانند در برابر دشمن بجنگند و دشمن را سرکوب نمایند. حکومت باید توجه خاص را به آموزش اردوی ملی مبذول بدارد تا اینکه ما بتوانیم یک اردوی مسلکی و قوی داشته باشیم. زنده باد اردوی ملی افغان. زنده باد افغانستان.

پاسخ

زنده باد نیروهای نظامی کشور عزیزم افغانستان

پاسخ

ما بالای نیروهای قهرمان خود افتخار میکنیم زنده باد اسلام زنده باد کشور عزیز ما جمهوری اسلامی افغانستان نابود باد خاینین

پاسخ

ما در باره آینده کشور خود خوشبین هستیم در صورتیکه با طالبان صلح صورت بگیرد اگر صلح با این گروه صورت نگیرد، آینده کشور مبهم به نظر می رسد زیرا طالبان یک گروه نظامی قوی است که بیش از نصف خاک افغانستان را در اختیار دارد و ۲۰ امریکا و کشور های ناتو در برابر طالبان مبارزه کردند اما نتوانستند که در برابر طالبان برنده شوند. طالبان اکنون برعلاوه حمایت داخلی، حمایت های بیرونی از جمله روسیه، چین، قطر و عربستان سعودی وغیره کشور ها را با خود دارند. بناءً بدون طالبان حکومت کردن و امنیت اوردن در این سر زمین نا ممکن است. ۲۰ سال دیگر هم در برابر این گروه مبارزه صورت بگیرد، باز هم نمیتواند که این گروه را شکست دهد. ما از داکتر صاحب عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی جداً تقاضا می کنیم تا صلح کشور را از هر چیز دیگر اولویت دهد و در این کشور صلح را تامین بکند. وی صلاحیت کامل دارد تا با طالبان گفتگو کرده و با آنها صلح نماید.

پاسخ

نیرو های کماندو و نیرو های ویژه ای اردوی ملی افغان به واقعیت که نیرو های مسلکی و آموزش دیده اند. اگر ما پنچاه هزار از این نیرو ها میداشتیم، باز امنیت ما بهتر تامین می بود. زیرا اکثریت نیرو های اردوی ملی غیر مسلکی و غیر تخصصی است. نیرو های ویژه ای اردوی ملی افغان باسواد بوده و از مورال و روحیه بلند بر خوردار هستند. در اکثر نبر ها، دست آورد های ملموس داشته نسبت به نیرو های دیگر اردوی ملی. حکومت باید توجه بیتشر را برای تقویت این نیرو ها مبذول بدارد تا باشد که ما یک نیروی مسلکی و تخصصی به سطح منطقه داشته باشیم که بتواند از اراضی و نوامس ملی کشور ما دفاع کرده بتوانند.

پاسخ