امنیت

با افزایش همکاری میان پولیس و باشنده گان هرات، امنیت بهبود یافته است

گزارش از عمر

مقامات محلی می گویند، باشندگان هرات برای کمک در مهار کردن جرم و تروریزم در این منطقه با پولیس از نزدیک همکاری می کنند، که این نشان دهنده اعتماد روزافزون شهروندان بالای نیروهای امنیتی محلی است.

هرات -- مقامات می گویند باشندگان هرات برای کمک در مهار کردن جرم و تروریزم در این ولایت با پولیس از نزدیک همکاری می کنند که این نشان دهنده اعتماد روزافزون شهروندان بالای نیروهای امنیتی است.

سید حامد هاشمی، مدیر واحد ۱۱۹ قوماندانی امنیه هرات گفت، در سال گذشته بیش از ۴۰۰۰ حوادث که از طرف مردم در ولایت هرات از طریق مرکز تماس پولیس ۱۱۹ گزارش داده شده بودند، پولیس به همه آنها پاسخ داده است.

گزارش های دریافت شده توسط این مرکز تماس مربوط به موضوعات امنیتی به شمول حملات تروریستی، فعالیت های طالبان، مواد مخدر غیرقانونی، آدم ربایی و سرقت های مسلحانه در شهر هرات و ولسوالی های نزدیک بود.

وی گفت، «پولیس هرات در سال گذشته با داشتن تماس مستقیم و گزارش دهی از باشندگان، توانستند که جلو بیش از ۴۰۰۰ جرم را بگیرند. صدها متهم در رابطه با این حوادث دستگیر شده اند.»

در تصویر یک افسر پولیس به تاریخ ۲۰ ثور در شهر هرات دیده می شود. [عمر]

در تصویر یک افسر پولیس به تاریخ ۲۰ ثور در شهر هرات دیده می شود. [عمر]

هاشمی افزود، در مقایسه با سالهای گذشته، تماس بین باشندگان و پولیس افزایش یافته است و این نشان دهنده اعتماد روزافزون شهروندان به پولیس است.

وی افزود، بیشتر تماس گیرنده هایی که برای گزارش مسائل امنیتی با مرکز تماس ۱۱۹ تماس می گیرند، زنان هستند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات، با افزودن اینکه این امر منجر به بهبود امنیت شده است گفت، اعتماد باشندگان محلی بالای نیروهای امنیتی در ولایت هرات هیچ وقت بیشتر از این نبوده است.

وی گفت، «مردم ملکی به طور جدی از ناامنی و فعالیت گروه های تروریستی در هرات بیزار شده اند. هر جا که آنها با ناامنی یا افراد مشکوک روبرو می شوند، آن را به پولیس گزارش می دهند تا از تلف شدن مردم ملکی و نیروهای امنیتی جلوگیری شود.»

وی افزود، این افزایش در گزارش دهی باشندگان هرات از مشکلات امنیتی و اعتماد بیشتر آنها بالای نیروهای امنیتی، نشان دهنده نفرت عمومی آنها از جنگ و فعالیت های گروه های تروریستی و جنایتکاران است.

فرهاد گفت، «ارائه خدمات توسط حکومت به مردم در ولایت هرات کمک کرده است تا آنها [مردم] به حکومت نزدیک شوند. علاوه بر این، ایجادکردن هزاران شغل، پروژه های بزرگ اقتصادی و بازسازی در شهر و ولسوالی های هرات، باعث بهبود زندگی شده است

خنثی کردن حملات تروریستی

باشندگان ولایت هرات تائید کردند که همکاری جدی با پولیس و سایر نیروهای امنیتی به جلوگیری از حملات تروریستی کمک کرده است، و تعهد کردند که این همکاری را ادامه دهند.

عبدالاحد، یکی از باشندگان ولسوالی شیندند گفت، مردم ملکی با پولیس همکاری می کنند زیرا می خواهند خود را از تروریست ها، سارقین مسلح و افراد خطرناک دیگر نجات دهند.

وی گفت، «همکاری بین مردم و پولیس بسیار مهم است. آنها باید با هم همکاری کنند. مردم ملکی وقتی با یک دزد یا افراد مسلح غیرمسؤل روبرو می شوند، باید برای جلوگیری از ناامنی به پولیس گزارش دهند.»

وی افزود، «پولیس نمی تواند در همه جا حضور داشته باشد و از هر خانه محافظت کند. هنگامی که مردم ملکی با پولیس همکاری نکنند، ناامنی و فعالیت های تروریستی افزایش می یابد، اما وقتی آنها با هم همکاری کنند، از هر نوع ناامنی جلوگیری شده می تواند.»

قاسم سادات، یک باشنده شهر هرات گفت، كمک کردن با نیروهای امنیتی و دفاعی وظیفه اخلاقی هر شهروند است و افغان ها باید با آنها همکاری كنند تا از اقدامات خشونت آمیز تروریست ها جلوگیری شود.

وی افزود، «همانطور که نیروهای امنیتی شب و روز برای تأمین امنیت ما کار می کنند و برای ما در مقابل تروریست ها و دشمنان سپر می شوند، آنها باید حمایت شوند. اگر این نیروهای امنیتی نمی بودند، کشورهای همسایه و گروه های تروریستی افغانستان را به عنوان یک پناهگاه امن انتخاب می کردند، که در آن صورت زندگی برای همه غیرممکن خواهد شد.»

وی گفت، «مردم ملکی باید از افراد مشکوک و مسلح یا حوادث دیگر گزارش دهند تا نیروهای امنیتی آگاه شوند و بتوانند از مرگ مردم بی گناه جلوگیری کنند.»

کاهش جرم

فضل احمد نعیمی، یک باشنده شهر هرات گفت، «طالبان و گروه های تروریستی برای رسیدن به اهداف خود، تلاش می کنند تا قتل ها را انجام دهند و بمب ها را منفجر کنند. اما نیروهای امنیتی روز و شب در شهر و ولسوالی ها حضور دارند و از فعالیت گروه های تروریستی با حمایت مردم جلوگیری می کنند.»

وی افزود، «نیروهای امنیتی به ویژه پولیس، برای حفظ امنیت ما سخت تلاش می کنند. ما به توانایی آنها در خنثی کردن هرگونه فعالیت تروریستی و ناامنی، اطمینان کامل داریم. هر کس باید نقش خود را انجام دهد و نگذارد که گروه های تروریستی و جنایتکار به اهداف خود برسند.»

به گفته مقامات محلی، با افزایش همکاری بین باشندگان هرات و پولیس، سطح جرایم در این ولایت در سال گذشته ۳۶٪ کاهش یافته است.

سمونوال عبیدالله نورزی، قوماندان امنیه هرات گفت که در ماه های حمل و ثور، ۵۹۱ نفر از مجرمین در شهر هرات دستگیر شدند و تقریباً ۲۰۰ میل اسلحه مختلف النوع ضبط شده است.

وی گفت، «بسیاری از این مجرمین از طریق همکاری باشندگان دستگیر شدند. مردم شکایت کردند، آنها آدرس هایی را ارائه دادند که در آن حوادث اتفاق می افتادند، و این تماس بین پولیس و شهروندان باعث دستگیری ها شد.»

نورزی افزود، «من می دانم که ما هزاران نفر منسوبین پولیس نداریم، اما من اطمینان دارم که [به دلیل کمک شهروندان] ما بیش از یک میلیون افسران پولیس داریم زیرا مردم ملکی بالای نیروهای امنیتی اعتماد دارند. آنها با پولیس تماس می گیرند زیرا یک فضای اعتماد ایجاد شده است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

من صد فیصد باور دارم که اردوی ملی افغان میتواند امنیت مردم افغانستان را بگیرد.

پاسخ

اگر مردم واقعاً با پولیس و نیرو های امنیتی افغان همکار باشند، خود بخود در کشور امنیت میایند. حکومت باید کوشش کنند تا فاصله بین حکومت و مردم را از بین ببرند و با مردم از نزدیک کار کنند تا مردم بفهمند که نیرو های امنیتی بخاطر گرفتن امنیت مردم هستند. اکنون بسیاری از مردم قریه ها فکر می کنند که نیرو های امنیتی دشمن آنها هستند، زیرا یگان وقت این نیرو های بعوض اینکه مخالفین مسلح دولت را اماج قرار دهند، مردم ملکی را اشتباهاً بمبارد می کنند. نیرو های زمینی و هوایی افغان باید در جریان راه اندازی عملیات ها بسیار زیاد محتاط باشند. اگر مردم ملکی قربانی حملات نیرو های دولتی شوند، آنها به صفوف دشمن پیوسته و در مقابل این نیرو های می جنگند. اکثراً ما دیدیم که مردم بخاطر در صفوف طالبان پیوستند که خانه های شان در اثر حملات هوایی نیرو های افغان تخریب گریدند و اعضای خانواده های شان به شهادت رسیدیدند. از این جهت حکومت باید بسیار زیاد کوشش کنند که به مردم در هر بخش هکاری نمایند تا اینکه مردم بالای نیرو های امنیتی خود باور کنند و در باره دشمن برای نیرو های افغان اطلاع دهند.

پاسخ

ما بالای نیروهای دلیر امنیتی خود باور داریم، انها میتوانند که دشمن را سرکوب کرده و برای مردم خود امنیت بیاورند. آنها به تشویق نیاز دارند. با ید همه مردم از نیرو های ملی دفاعی و امنیتی افغان پشتیبانی بکنند تا اینکه روحیه آنها بالا رفته و بر ضد تروریست ها مبارزه کنند.

پاسخ