جنایت و عدالت

جاسوسان چینایی به دست داشتن در یک برنامه جهانی آزار و اذیت متهم شدند

سلام تایمز

به تاریخ ۲ عقرب در بیجینگ طی مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد ورود چین به جنگ کوریا، برای شی جین پینگ رئیس جمهور چین کف زده می شود. [نویل سیلیز/ای اف پی]

به تاریخ ۲ عقرب در بیجینگ طی مراسمی به مناسبت هفتادمین سالگرد ورود چین به جنگ کوریا، برای شی جین پینگ رئیس جمهور چین کف زده می شود. [نویل سیلیز/ای اف پی]

واشینگتن -- مقامات ایالات متحده به روز چهارشنبه (۷ عقرب) اعلام کردند، ۸ جاسوس چینایی به اتهام نقش داشتن در یک عملیات آزار واذیت علیه مخالفین بیجینگ در سراسر جهان، در ایالات متحده بازداشت شدند.

وزارت عدلیه ایالات متحده در اعلامیه ای گفت، «متهمین که ادعا می شود تحت رهبری و كنترل مقامات دولتی جمهوری خلق چین عمل می كردند، در نظارت، آزار و اذیت، تعقیب کردن و مجبور کردن برخی از باشندگان ایالات متحده برای بازگشت به جمهوری خلق چین، به عنوان بخشی از تلاش جهانی، سازمان یافته و غیرقانونی برای بازگرداندن مهاجرین که با «عملیات شکار روباه» معروف است، دست داشتند.

کریستوفر ورای رئیس اداره فدرال تحقیقات (اف بی آی) گفت، «تلاش های جسورانه حکومت چین برای نظارت کردن، تهدیدکردن و آزار و اذیت شهروندان و باشندگان دایمی و قانونی ما، در حالیکه آنها در خاک ایالات متحده هستند، بخشی از کمپاین های متنوع چین برای سرقت و نفوذ بدخواهانه در کشور ما و سراسر جهان است.»

وی افزود، «اف بی آی برای بررسی و شکست این اقدامات عصبانی کننده حکومت چین، که به اصول آزادی، حقوق بشر و حاکمیت قانون ایالات متحده توهین است، از تمام ابزارهای خود استفاده خواهد کرد.»

بطور مثال، یک جاسوس چینایی و چندین توطئه گر همدست وی دختر بالغ یک فرد را برای نظارت و آزار و اذیت آنلاین هدف قرار دادند.

به طور مشخص، جاسوس تلاش کرد تا برای دریافتن موقعیت دختر این فرد به منظور تصویربرداری و فیلمبرداری از وی به عنوان بخشی از یک کمپاین برای واردکردن فشار، یک جاسوس خصوصی را استخدام کند.

تقریباً در همان زمان، یک توطئه گر ناشناس پیام های آزار دهنده ای را در شبکه های اجتماعی برای این دختر و دوستانش ارسال کرد.

در موارد دیگر، جاسوسان چینایی برای افراد مورد هدف بسته هایی را ارسال کردند که در آن نامه ها و ویدیوها با پیام هایی بودند که با آسیب رساندن به اعضای خانواده آنها که هنوز در چین اقامت دارند، آنها را تهدید می کردند.

ورای گفت، «اتهامات امروز بازتاب دهنده نمونه دیگری از رفتارهای مداوم غیرقانونی و گسترده چین -- و اینکه ما نمی توانیم آن را تحمل کنیم، می باشد.»

بیجینگ به روز پنجشنبه (۸ عقرب) اقدامات جاسوسان متهم خود را طوری توصیف کرد که گویا با قوانین بین المللی مطابق بوده و به صلاحیت ها و حاکمیت خارجی احترام گذاشته اند.

'شکارچی'

این توطئه آشکار در ایالات متحده آخرین ثبوت مداخلات بیجینگ در خارج از مرزهای آن است.

بیجینگ در نزاع های قلمروی به طور فزاینده ای سلطه‌ جو می شود و برای کوشیدن به خاطر بدست آوردن برتری، از کمپاین های معلومات دروغین، رشوت دهی، خواستن معلومات با استفاده از تهدید، سرقت ملکیت علمی و جاسوسی استفاده می کند.

یکی از استراتیژی های اصلی بیجینگ برای مجبور ساختن، قرضه است.

این کشور به کشورهای آسیب پذیر در سراسر جهان ظاهراً برای کمک کردن در ساختن اقتصاد این کشورها قرضه می دهد، اما وقتی این کشورها نتوانند قرضه را پس دهند، بیجینگ امتیازات دردناکی را می خواهد.

این امتیاز جویی ها شامل حمایت دیپلوماتیک از منافع چین و یا قبضه نمودن قطعی بر منابع طبیعی یک کشور، بوده است.

مایک پومپئو وزیر خارجه ایالات متحده به روز چهارشنبه، به خاطر انجام دادن چنین اقداماتی با کشور های کوچک، چین را یک «شکارچی» خواند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

تا اکنون کدام چیز خوبی را از سلام تایمز درباره چین نخوانده ام. این نشان می دهد که این کشور به هیچ ارزش انسانی متعهد نیست.

پاسخ