کشته شدن 7 شبه نظامی و یک سرباز افغان

گزارش کارکنان

کابل - طی خشونت های اخیر در نقاط مختلف افغانستان حداقل هفت شبه نظامی و یک سرباز اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) کشته شدند.

به گزارش خامه پرس مسئولان امنیتی در 17 سرطان اعلام کردند که سه شبه نظامی، به شمول یک قاضی نام نهاد طالبان، اخیرا در اثر انفجار بمب در دو ولسوالی ولایت هلمند به هلاکت رسیدند. قاضی نام نهاد طالبان بر اثر انفجار بمب در ولسوالی اسمر کشته شد. دو شبه نظامی هم در ولسوالی گرشک بر اثر انفجار بی وقت بمب خودشان کشته شدند.

خبرگزاری پژواک افغان به نقل از برید جنرال امین الله عمارخیل، ریاست پولیس ولایت غزنی، گزارش داد که پنج ستیزه جو، به شمول یک فرمانده طالبان، طی درگیری با پولیس محلی افغان (اِی ال پی) در ولسوالی گیلان ولایت غزنی در 15 سرطان کشته شدند.

بریدجنرال سخی داد کفتان، سخنگوی اردوی ملی افغانستان، در 15 سرطان به خبرگزاری پژواک افغان گفت که پس از آن که یک سرباز خرابکار اردوی ملی، همقطاران خود را که به خوردن افطاری - خوراک شام ویژۀ بازکردن روزه - مصروف بودند را در ولسوالی غورماچ ولایت فاریاب مسموم کرد، یک سرباز جان سپرد و شش سرباز دیگر نیز در شفاخانه تحت تداوی قرار گرفته اند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500