کشته شدن 181 تن از طالبان در هلمند توسط قوای امنیتی افغانستان

گزارش کارکنان

لشکرگاه - به گفتۀ مقامات رسمی در جریان عملیات های امنیتی در ولسوالی های مختلف هلمند 181 تن از طالبان و یک افسر پولیس کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان برید جنرال ولی محمد احمدزی، قوماندان قول اردوی میوند، در تاریخ 26 میزان گفت که قوای امنیتی در جریان یک عملیات سه روزه در ولسوالی نادعلی و لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، حداقل 130 عضو طالبان را به هلاکت رساندند. احمدزی افزود که یک افسر پولیس هم کشته شد.

به گزارش طلوع نیوز دفتر ولایت هلمند در بیانیه ای جداگانه اعلام کرد که حداقل 51 شبه نظامی کشته و 12 موتر، شش موتر سیکل، و مقادیری اسلحۀ طالبان در جریان عملیات های زمینی و هوایی در ساحۀ بشران شهر لشکرگاه و بخش های از ولسوالی گرمسیر در تاریخ 26 میزان منهدم شدند.

در همین حال طلوع نیوز گزارش داد که قوای امنیتی در شامگاه 25 میزان یک حملۀ طالبان به شهر میمنه، مرکز ولایت فاریاب، را خنثی کردند.

به گفتۀ مقامات رسمی، شبه نظامیان از سه جهت به این شهر حمله کرده و پادگان اردو و میدان هوایی میمنه را هدف قرار دادند، اما قوای امنیتی آنها را وادار به عقب نشینی کردند. طی این درگیری ها هیچ گونه تلفاتی به بار نیامد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500