رسانه

فیسبوک می گوید مخربین چینی در تلاش برای ایجاد اختلافات در خارج از کشور، به تاکتیک های جدیدی روی آورده است

گزارش از سلام تایمز و ای اف پی

مقامات میتا، شرکت مادر فیسبوک گفتند، طی هفت ماه گذشته تغییر قابل توجهی در تاکتیک های شبکه های مستقر در چین صورت گرفته است. [لیونل بوناونتور/ خبرگزاری فرانسه]

مقامات میتا، شرکت مادر فیسبوک گفتند، طی هفت ماه گذشته تغییر قابل توجهی در تاکتیک های شبکه های مستقر در چین صورت گرفته است. [لیونل بوناونتور/ خبرگزاری فرانسه]

پلیت فارم مذکور رسانه های اجتماعی به روز سه شنبه (۲۰ سرطان) به قانونگذاران استرالیایی گفت، شبکه های حساب های جعلی فیسبوک که از چین اداره می شوند در حال «تکامل» هستند و تاکتیک های جدیدی را در تلاش خود برای ایجاد اختلاف در خارج از کشور اتخاذ کرده است.

مقامات شرکت مادر میتا در مقابل پرس و جوی سنا در مورد مداخله خارجی گفتند که طی هفت ماه گذشته «تغییر تاکتیک» قابل توجهی توسط شبکه های مستقر در چین صورت گرفته است.

جوش مچین، سخنگوی میتا گفت که شبکه‌های هماهنگ حساب‌های فیس‌بوک چینی به طور فزاینده‌ای تلاش می‌کنند تا با هدف قرار دادن ژورنالستان، مؤسسات خیریه و شرکت‌های روابط عمومی بر افکار عمومی تأثیر بگذارند.

مچین در این پرس و جو گفت، «ما شاهد تکامل طیف جدیدی از تاکتیک‌ها هستیم،»

میتا اخیراً ده‌ها حساب کاربری فیس‌بوک متعلق به یک شبکه مستقر در چین را که یک کمپاین اطلاعات نادرست هماهنگ شده در اروپا به راه انداخته بود، حذف کرد.

حذف کردن در ماه ثور

در ماه ثور، میتا بیش از ۲۰۰ حساب کاربری چینی را که اطلاعات نادرست را در رسانه های اجتماعی در سراسر جهان منتشر می کردند، حذف کرد.

این شبکه‌ها از چین سرچشمه می‌گرفتند، و کاربران رسانه‌های اجتماعی را در بسیاری از مناطق، از جمله در ایالات متحده، اروپا، هند، تبت، تایوان، جنوب صحرای آفریقا، جاپان، آسیای میانه و جامعه اویغور در سراسر جهان هدف قرار داده‌اند.

او گفت، «آخرین رفتارها شامل ایجاد یک شرکت رسانه ای در غرب، استخدام نویسندگان آزاد در سراسر جهان، پیشنهاد استخدام معترضان و همکاری با یک سازمان غیردولتی در آفریقا بود،»

در تویتر، حساب کاربری به نام نیو ایروپ ابزرویشن در گزارش میتا، محتوای تحریک کننده را به اشتراک گذاشت که به مهاجران به اروپا و فعالان همجنس‌گرای زن و مرد، دوجنس‌گرا و تراجنسیتی (ال جی بی تی) حمله می‌کرد.

در یکی از تویت ‌های این گروه از ماه اسد گذشته، آمده است که این گروه برای شرکت در تظاهراتی در مجارستان علیه میلیاردر بشردوست جورج سوروس، سرمایه‌دار که اغلب هدف تیوری‌های توطئه راست افراطی قرار می‌گیرد، «نیروهای نیمه وقت» را استخدام کرده بود.

برخی از پست‌های تویتر آن از تویت‌های ویروسی از حساب‌های راست افراطی استفاده می‌کردند.

در میان پیام‌های متمرکز بر اروپا، محتوایی بود که خط بجینگ را در مورد سیاست‌هایش در منطقه سینکیانگ چین پیش می‌برد.

بجینگ طی چند سال گذشته بیش از یک میلیون اویغور و سایر ساکنان عمدتاً مسلمان و ترک زبان منطقه غرب غرب سینکیانگ را در شبکه ای مخفی از مراکز بازداشت و زندان ها بازداشت کرده است.

اتهامات شامل حبس دسته جمعی، کار اجباری، عقیم سازی اجباری، تجاوز جنسی سیستماتیک و تخریب اماکن فرهنگی و اسلامی اویغورها می باشد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

3 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

چین نیز مردم خود را مانند اتحاد شوروی که مردمان خود را محصور ساخته بودند، محصور ساخته است. من شنیده ام که اتحاد جماهیر شوروی سابق مردم/کشورهای خود را به گونه ای تحت کنترل خود نگه می داشت، که آنها اجازه نداشتند به رسانه های غربی گوش دهند. آنها سیستم را به گونه ای تنظیم کرده بودند که مردم قادر به شنیدن یا تماشای رسانه های خارجی به ویژه رسانه های غربی در داخل اتحاد جماهیر شوروی نبودند. در مورد چین هم چیز شبیهی را شنیدم. یکی از دوستان ما که در چین در دوره ماستری درس می خواند، گفت که در چین نمی توانند به فیس بوک و یوتیوب دسترسی داشته باشند. اینطور نیست که آنها به رسانه های اجتماعی در آن کشور دسترسی ندارند، اما چینی ها از برنامه ها و رسانه های اجتماعی خود استفاده می کنند. با این حال، وقتی به فیس بوک نگاه می کنم، گاهی اوقات رادیو بین المللی چین را می بینم که یک صفحه فیس بوک برای تبلیغ خود دارد، می گویم که همه به فکر خودشان هستند. چینی ها می دانند که در افغانستان بیشتر افغان ها از فیس بوک استفاده می کنند، بنابراین چین باید اخبار و نظرات خود را از طریق رسانه های اجتماعی غربی به افغان ها ارائه کند، نه از طریق تلیفون های آنها. گفتنی است، شبکه های اجتماعی بسیاری از جوانان را بیکار کرده و زندگی آنها را تباه کرده است. مردم به صورت دسته جمعی در مورد تحصیل جوانان صحبت می کنند و در این راستا موضوعی که اکنون نیاز به عادت دارد و مردم آن را قابل اعتماد می دانند. من از اختلاف بین افغان ها در فیس بوک رنج می برم. در عوض، ما از فیس بوک و یوتیوب استفاده می کنیم. ما از آنها برای ارائه درگیری های خود استفاده می کنیم. ما قبل از اینکه در مورد رفتار اجتماعی بدانیم شروع به استفاده از فیس بوک کردیم، بنابراین

پاسخ

نقصانات استفاده از فیس بوک: فیس بوک باعث ایجاد افسردگی در جوانان شده است. اگر همیشه غمگین یا خسته هستید، دلیل اصلی این است که زیاد از فیس بوک استفاده می کنید. دانشمندان دنمارکی در مطالعه‌ای نشان دادند که جوانانی که از فیس‌بوک استفاده می‌کنند با افسردگی بیشتری مواجه می‌شوند و احساس راه گمی می‌کنند. اگر جوانان می خواهند شادی گذشته خود را به زندگی خود بازگردانند، باید با استفاده از فیس بوک مرور کنند. دانشمندان پوهنتون کوپنهاگن این مطالعه را انجام دادند و جوانان سال ۱۹۰۵ را با جوانان امروزی که از نظر جسمی و روحی قوی تر بودند مقایسه کردند. محققان ابتدا جوانان را به دو گروه تقسیم کردند. در این تحقیق به گروه اول از جوانان آموزش داده شد که از فیس بوک به صورت مستمر استفاده کنند و به گروه دوم آموزش داده شد که از فیس بوک استفاده نکنند. کسانی که از فیس بوک استفاده می کردند از توانایی های فزیکی خود ناامید بودند و در زندگی خود احساس خوشبختی نمی کردند. محققان گفته اند اگر از استفاده از فیس بوک لذت می برید، باید برای تقویت توانایی بدنی خود استراحت کنید و شادی را وارد زندگی خود کنید.

پاسخ

من از سال ۲۰۱۳ از فیسبوک استفاده می کنم و اکنون از استفاده از آن بسیار ناامید هستم. قبلا شبکه اجتماعی خوبی بود. با این حال، بسیار خسته کننده است، به خصوص در افغانستان، جایی که دولت طالبان آمده است، و فیسبوک شروع به تخریب مردم عادی (کاربران فیسبوک) کرده است. اگر چیزی را به عنوان خبر، گزارش یا اطلاع رسانی پخش کنیم، ماه ها برای ما محدودیت ایجاد می کنند و نمی گذارند پخش ما به گوش افراد زیادی برسد. این سیاست شکست خورده فیس بوک محدودیت هایی را برای کاربرانش ایجاد می کند و اگر شبکه دیگری به جای آن بیاید، مطمئن هستم که فیسبوک به زودی مجبور به ترک بازار خواهد شد، به خصوص در افغانستان طرفداران آن به صفر خواهند رسید...

پاسخ