امنیت

طالبان یک شفاخانهٔ ملکی در زابل را نابود کردند و مردم را در مورد هدف خود گمراه می کنند

سلام تایمز و ای اف پی

یک حمله انتحاری طالبان به تاریخ ۲۸ سنبله ۱۳۹۸ در قلات مرکز ولایت زابل، دست کم ۲۲ نفر را کشته و بیش از ۹۰ نفر دیگر را زخمی برجا گذاشت. به گفته باشنده گان محلی و مقامات، همه این قربانیان مردم ملکی بودند. [رازق کندهاری]

کابل -- افغانستان به سومین روز مسلسل حملات تروریستی به روز پنجشنبه (۲۸ سنبله)، در حالیکه یک موتربمب طالبان یک شفاخانه در ولایت زابل را هموار کرد، ۲۰ نفر کشته و ۹۰ نفر دیگر زخمی شدند، مورد حمله قرار گرفت.

این جنگجویان گفتند که هدف این موتربمب ساختمان ریاست امنیت ملی در قلات بوده است و ادعا کردند که ساختمان مذکور را تخریب کرده و تعدادی از نیروهای امنیتی را به قتل رسانده است، اما این گروه به جای آن یک شفاخانه نزدیک را مورد هدف خود قرار داد.

باشنده گان نزدیک در محل این انفجار گفتند که این انفجار خانه ها را لرزاند و پنجره ها را شکستاند و به دنبال آن تیراندازی مسلح شروع شد.

عاطف بلوچ، یک محصل پوهنتون، که زنان و کودکان را توسط نجاتگران در حال کشیدن از صحنه دیده بود، گفت، «این وضعیت وحشتناکی بود.»

در تصویر، اثارمخروبه را می توان بعد از حمله طالبان در قلات ولایت زابل به تاریخ ۲۸ سنبله، مشاهده کرد. [رازق قندهاری]

در تصویر، اثارمخروبه را می توان بعد از حمله طالبان در قلات ولایت زابل به تاریخ ۲۸ سنبله، مشاهده کرد. [رازق قندهاری]

در تصویر، دیده می شود که باشنده گان محلی با یک مریض در داخل شفاخانه کمک می کنند که به تاریخ ۲۸ سنبله توسط یک موتربمب طالبان در قلات مورد هدف قرار داده شد. [رازق کندهاری]

در تصویر، دیده می شود که باشنده گان محلی با یک مریض در داخل شفاخانه کمک می کنند که به تاریخ ۲۸ سنبله توسط یک موتربمب طالبان در قلات مورد هدف قرار داده شد. [رازق کندهاری]

هراس همچنان در بین باشنده گانی گسترش یافت که در جستجوی خانواده شان در شفاخانه بودند.

مقیم احمد، یک دوکاندار با گفتن اینکه همسر و مادرش هنگام انفجار در این شفاخانه بودند به ای اف پی گفت، «من به صحنه شتافتم و به دنبال آنها هستم و نمی توانم آنها را پیدا کنم ... نمی دانم چه کاری بکنم.»

رئیس جمهور اشرف غنی این بمبگذاری را محکوم کرد.

رئیس جمهور در اعلامیه ای گفته است، «با چنین اقدام وحشیانه و غیر انسانی، طالبان بار دیگر ثابت کردند که جنگ آنها علیه مردم افغانستان است و بدون کشتن آنها و از بین بردن تاسیسات عامه، کار دیگری ندارند.»

غنی افزود، «طالبان، که توانایی مقابله با نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی ما را از دست داده اند، مرتکب حملات تروریستی ناجوانمردانه در اماکن عامه می شوند.»

روز چهارشنبه (۲۷ سنبله) هنگامی که افراد مسلح به یک ساختمان مزدحم دولتی در جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار، پس از یک بمبگذاری انتحاری درآمدند، دست کم چهار نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی بر جای گذاشت.

روز سه ‌شنبه (۲۶ سنبله)، طالبان در دو حمله جداگانه که یکی در کمپاین انتخاباتی برای غنی در ولایت پروان و دیگری در کابل صورت گرفت -- دست کم ۴۸ نفر را کشتند.

بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، افغان های عادی همچنان متحمل این جنگ تقریبا ۱۸ ساله هستند، و تعداد مردم ملکی بیشتر از هر سال دیگر در جنگ افغانستان در سال ۲۰۱۸ کشته شده است.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

2 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

نقطهء خوب

پاسخ

طالبان پروای این را ندارند که چه کسی را می کشند. آنها صرف قدرت میخواهند. آنها میخواهند به شما بگویند که چگونه زنده گی کنید و اگر با آنها موافق نباشید، شما را می کشند.

پاسخ