کشته شدن 47 شبه نظامی و 7 فرد ملکی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - به گزارش رسانه ها مقامات دولتی اعلام کردند که قوای امنیتی افغانستان اخیرا حداقل 47 شبه نظامی را به هلاکت رساندند.

به گزارش طلوع نیوز قول اردوی 209 شاهین با انتشار بیانیه ای در تاریخ 11 عقرب اعلام کرد که قوای امنیتی افغانستان حداقل 21 شبه نظامی را در ولسوالی خواجه سبزپوش ولایت فاریاب به هلاکت رساندند.

به گزارش خامه پرس وزارت دفاع در تاریخ 11 عقرب اعلام کرد که در همین حال 19 ستیزه جو، به شمول یک فرد مصری، طی درگیری های اخیر در دو ولسوالی ولایت کنر کشته شدند.

وزارت دفاع افزود که قوای امنیتی چهار ستیزه جوی دیگر را نیز در ولایت غور به هلاکت رساندند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان دگَروال محمد هارون مبارز، قوماندان پولیس نظم عامه، در تاریخ 11 عقرب اعلام کرد که قوای امنیتی در تاریخ 10 عقرب دو عضو طالبان را در ولسوالی شینواری ولایت پروان به هلاکت رساندند، و یک شبه نظامی هم در تاریخ 11 عقرب بر اثر انفجار مواد منفجره خود در همین ولسوالی کشته شد.

در خبری دیگر آمده است که یک رئیس اداری محلی به نام احمد لمار عثمان یار به خبرگزاری پژواک افغان گفت که انفجار یک ماین کنار جاده در ولسوالی سیدخیل ولایت پروان اخیرا موجب کشته شدن هفت فرد ملکی شد.

عثمان یار گفت که این افراد ملکی در حال عزیمت برای شرکت در یک مراسم عروسی در ولایت کاپیسا بودند که موتر آنها به یک ماین اصابت کرد. وی افزود که یکی از موی‌سَفیدان قریه نیز در شمول مقتولان بود.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500