پیوستن نیرو های ائتلاف در مبارزه با مواد مخدر در افغانستان

سلام تایمز

کابل -- ارگ ریاست جمهوری افغانستان دوشنبه (۲۹ عقرب) با نشر یک خبرنامه اعلان کرد که نیرو های افغان و ائتلاف بطور مشترک یکشنبه (۲۸ عقرب) هشت فابریکهء تولید مواد مخدر را در ولایت هلمند از بین بردند.

در این خبرنامه آمده است که «تمرکز عمدۀ این عملیات در مرحلۀ کنونی، بالای هلمند به ویژه ولسوالی های سنگین، موسی قلعه، کجکی و نوزاد می باشد.»

بنا بر این خبرنامه قاچاق مواد مخدر از منابع عمده تمویل طالبان و سایر گروه های تروریستی می باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه در چارچوب ستراتیژی جدید ایالات متحده در افغانستان بمب افکن های بی-۵۲ و طیاره های جت جنگنده اف-۲۲ جهت آماج قرار دادن تأسیسات مرتبط با مواد مخدر به کار گرفته شدند.

به گزارش طلوع نیوز جنرال جان نیکولسون، قوماندان قوای ایالات متحده و ناتو در افغانستان گفت که این نخستین مأموریت عملیاتی طیاره های مدرن اف-۲۲ در افغانستان بود.

نیکولسون گفت که نیرو های افغانستان و هم نیرو های ائتلاف به حملات شان بالای پروسه های تولید و قاچاق مواد مخدر ادامه خواهند داد. وی افزود که نیرو های ائتلاف در جنگ افغانستان علیه مواد مخدر و هم تروریزم در کنار این کشور خواهد ایستاد.

نیکولسون دوشنبه (۲۹ عقرب) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت که اگر طالبان در مذاکرات صلح حاضر نشوند نیرو های ائتلاف و هم نیرو های افغان به جنگ شان با آنها ادامه خواهند داد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500