نیروی هوایی افغان استفاده از بم های هدایت شده با لیزر علیه طالبان را آغاز می کند

سلام تایمز

کابل -- یک جنرال ارشد اردوی ایالات متحده در افغانستان چهارشنبه (۱۸ دلو) گفت که نیروی هوایی افغانستان پلان دارد تا در آینده نزدیک بم های هدایت شده با لیزر را بالای مخفیگاه های طالبان بیاندازد.

برید جنرال جیمز هکر، قوماندان نیروی عملیاتی اعزامی نهم هوا و فضا در افغانستان در کابل و از طریق تلکنفرانس به خبرنگاران حاضر در پنتاگون گفت: «سه نفر از پیلوت های [طیاره های] ای-۲۹ حالا برای انداختن مهمات هدایت شده با لیزر تعلیم دیده اند. اولین [بم] در جریان تعلیمات در ماه قوس انداخته شد و طالبان باید منتظر باشند تا آن بم های هدایت شده با لیزر در آینده نزدیک بر مکان هایی که قبلا پناهگاه های امن آنها بود، فرو بریزند.»

به گفتهء هکر، نیروی هوایی افغانستان همه گام های لازم را برای محافظت از مردم ملکی بر می دارد.

وی افزود: «ما به حمایت از [نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان] برای دفاع از افغانستان به مسؤولانه ترین شیوه ممکن ادامه خواهیم داد.»

وی گفت: «نیروی هوایی افغانستان در سال ۲۰۱۷ در حدود ۲۰۰۰ حمله هوایی دفاعی، یا تقریبا ۴۰ حمله -- حملهء دفاعی در هفته را انجام داد که بالاترین ریکارد نزدیک به ۸۰ ماموریت در یک هفته در ماه میزان بوده است.»

به گفتهء هکر، این تقریباً دو برابر رقم حملات اجرا شده بوسیله طیاره های نیروهای ائتلاف است که به طور متوسط در هفته حدود ۲۵ فقره حمله انجام می دهد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

1 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500

از دیدگاه من باید راه که طالبان را حمایت مالی میکنند بسته شود. در ضمن باید حامی طالبان در ارگ و سایر ادارات دولتی محکمه شوند.

پاسخ