یک تبعه آلمان که بحیث مشاور طالبان فعالیت می کرد، در هلمند دستگیر شد

خبرگزاری فرانسه

قندهار -- مقامات پنجشنبه (۱۰ حوت) گفتند کماندوهای افغان یک تبعه جرمنی را بحیث مشاور طالبان در هلمند فعالیت می کرد، دستگیر کرده اند.

مقامات گفتند که این کماندوها با حمایت نیروی هوایی فرد متذکره و دو تن دیگر را دوشنبه (۷ حوت) در یک حمله بالای یک مرکز ماین سازی طالبان در ولسوالی گرشک دستگیر کردند. آنها افزودند که او به کمپ باستیون و از آنجا به قندهار منتقل شد.

مقامات حکومت ولایت و اردوی ملی افغانستان گفتند که این مرد که نام اش را عبدالودود داد و در تصویر با یک لنگی سیاه و رییس سرخ رنگ مشاهده می شد، خودش را بحیث یک شهروند آلمان باشنده فرانکفورت معرفی کرده و به زبان جرمنی حرف می زد.

عبدالقدیر بهادر زی، سخنگوی قول اردوی ۲۱۵ اردوی ملی افغانستان گفت که او بحیث یک مشاور مولوی ناصر، قوماندان «قطعه سرخ» خاص طالبان در هلمند فعالیت می کرد. یک رئیس پولیس محلی نیز این ادعا را تایید نموده است.

این قطعات بحیث نیروهای خاص طالبان فعالیت می کنند و حملات بسیاری را بالای اردو و پولیس افغانستان اجرا کرده اند.

بهادر زی پنجشنبه به خبرگزاری فرانسه گفت که این مرد هیچ گونه کارت شناسایی یا پاسپورت بهمراه نداشته است. مقامات جرمنی در کابل هنوز در این باره اظهارنظر نکرده اند.

این مرد یکی از معدود اروپائیانی است که طی ۱۶ سال جنگ بین جنگجویان پیدا شده است.

عمر زواک، سخنگوی والی ولایت [هلمند]، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این اولین بار است که یک تبعه اروپایی در هلمند دستگیر شده است.»‌

بنا به گزارش روز پنجشنبه روزنامه جرمنی دی ولت، این مرد دینش را به اسلام تغییر داده و نام او «توماس ک.» از ساحه راینلند - پالاتینت در نزدیکی فرانکفورت می باشد.

بنا بر این گزارش، متذکره از سال ۲۰۰۹ توسط مقامات جرمنی شناسایی شد و در سال ۲۰۱۳ برای یکجا شدن با طالبان به افغانستان سفر کرده بود.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500