کاهش میزان بازرگانی افغانستان و تاجیکستان در پی افزایش فعالیت های طالبان

گزارشکارکنان

دوشنبه -- سرویس تاجیکی رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی (آر اف ای/ آر ال) در تاریخ 14 ژوئن به نقل از ناظران افغان و تاجیک گزارش داد که به دنبال جنایات اخیر طالبان در بزرگراه میان مرز افغانستان و تاجیکستان و ولایت قندوز افغانستان، رانندگان کامیون تاجیک از رانندگی در این بزرگراه خودداری می کنند.

رانندگان تاجیک به ویژه از قتل عام گستردۀ بیش از دوازده مسافر اتوبوس و خودروی ون توسط طالبان شگفتزده شدند. گفتنی است خه طالبان این قربانیان را در تاریخ 31 مه در بزرگراه مزبور به گروگان گرفته بود.

به گزارش رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی، خودداری تاجیک ها از راندن کامیون های خود در این بزرگراه خطرناک موجب کاهش میزان مبادلات تجاری تاجیکستان و افغانستان در این جاده شده است.

شهاب الدین بابر، رئیس پست گمرک قندوز در افغانستان، در تاریخ 14 ژوئن به رادیو اروپای آزاد/ رادیو آزادی گفت که حجم محموله های تجاری که از افغانستان به تاجیکستان می روند، طی سه ماه گذشته به میزان 60 درصد کاهش یافته است. او اظهار داشت: «سه ماه پیش روزانه 50 کامیون از طریق افغانستان وارد تاجیکستان می شدند. اما اکنون این تعداد به 15 تا 17 کامیون در روز رسیده است.»

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500