کشته شدن 102 شبه نظامی، 6 سرباز، و سه فرد ملکی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - طی درگیری های اخیر و خشونت های دیگر در نقاط مختلف افغانستان حداقل 102 شبه نظامی، شش سرباز، و سه فرد ملکی کشته شدند.

به گزارش افغانستان تایمز احمدخان احمدزی، رئیس پولیس ولسوالی بگرام ولایت پروان، گفت که سه تن که قصد انجام عملیات انتحاری در این ولسوالی را داشتند، بر اثر انفجار بمبی که در حال جاسازی آن در یک موترسیکل بودند، کشته شدند.

احمدزی گفت که به این خاطر که شبه نظامیان در داخل خانه مصروف بودند، چند زن نیز مجروح شدند.

بنا به یک گزارش مورخ 29 سرطان افغانستان تایمز، وزارت دفاع اعلام کرد که طی مدت 24 ساعت حداقل 68 ستیزه جو در سراسر کشور توسط قوای دولتی افغانستان کشته شدند.

به گفتۀ وزارت دفاع شش سرباز اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش طلوع نیوز مسئولان اردوی ملی افغانستان در تاریخ 30 سرطان اعلام کردند که حداقل 28 عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) اخیرا در ولایت ننگرهار به هلاکت رسیدند.

خامه پرس در تاریخ 29 سرطان به نقل از وزارت دفاع گزارش داد که در جریان عملیات های تصفیوی اخیر در چند ولسوالی ولایت هلمند، رئیس نام نهاد طالبان در مجلس شورای ولایت هلمند این گروپ به همراه 34 شبه نظامی کشته شد. البته ممکن است که این کشته شدگان در آمار 68 شبه نظامی کشته شده منتشره توسط افغانستان تایمز لحاظ شده باشند.

به گزارش طلوع نیوز وزارت داخله در تاریخ 30 سرطان اعلام کرد که طی یک درگیری که در تاریخ 29 سرطان روی داد یک قوماندان طالبان و دو شبه نظامی دیگر در ولسوالی قره باغ ولایت غزنی کشته شدند.

در همین حال غلام نقشبندی، سخنگوی دولت ولایت کاپیسا، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که در همین حال در پی حملۀ شبه نظامیان به اردوی ملی افغانستان (اِی ان اِی) در تاریخ 29 سرطان سه فرد ملکی در ولسوالی اله سای این ولایت کشته شدند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500