قوای افغان 105 شبه نظامی را به هلاکت رساندند

گزارش کارکنان

کابل - حداقل 105 شبه نظامی، به شمول اعضای «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش)، و چهار پرسنل امنیتی طی خشونت های اخیر در سراسر افغانستان کشته شدند.

به گزارش افغانستان تایمز وزارت دفاع در تاریخ 2 اسد اعلام کرد که قوای امنیتی طی مدت زمان 24 ساعت در سراسر کشور حداقل 78 شبه نظامی را به هلاکت رساندند. وزارت دفاع افزود که چهار سرباز امنیتی نیز جان خود را از دست دادند.

عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار، در تاریخ 4 اسد به خبرگزاری پژواک افغان گفت که قوای امنیتی حداقل 22 عضو داعش را در ولسوالی های اچین و نازیان ولایت ننگرهار به هلاکت رساندند. وی گفت که هفده تن از این افراد در تاریخ 3 اسد در ولسوالی اچین و پنج نفر نیز در ولسوالی نازیان کشته شدند. او تاریخ وقوع درگیری نازیان را اعلام نکرد.

ممکن است که آمار این پنج فرد کشته شده در ولسوالی نازیان در میان 78 نفری که در گزارش افغانستان تایمز آمده است نیز محاسبه شده باشند.

به گزارش طلوع نیوز فیض الله غیرت، رئیس پولیس ولایت خوست، گفت که طی یک درگیری میان شبه نظامیان و پولیس که در تاریخ 3 اسد در ولسوالی سپره ولایت خوست روی داد یک قوماندان شبکۀ تروریستی حقانی کشته و یک قوماندان دیگر آنها دستگیر شد.

افغانستان تایمز در تاریخ 3 اسد گزارش داد که طی درگیری هایی که در جریان مراسم تدفین یکی از رهبران طالبان به نام ملا شکور در ولسوالی سیدخیل ولایت پروان روی داد، دست کم 9 نفر کشته شدند.

شکور معاون والی نام نهاد طالبان در ولایت پروان بود. او هفتۀ قبل بر اثر انفجار یک ماین زمینی کشته شد.

به گزارش خامه پرس وزارت داخله در تاریخ 2 اسد اعلام کرد که قوای افغانستان اخیرا با اجرای یک عملیات مشترک سه نفر از فرماندهان اصلی طالبان را در ولسوالی دره صوف ولایت سمنگان بازداشت کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500