کشته شدن 23 شبه نظامی و 11 تن از قوای امنیتی در افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - طی خشونت های اخیر در نقاط مختلف افغانستان حداقل 23 شبه نظامی و 11 سرباز کشته و 21 مظنون ستیزه جو کشته شدند.

خامه پرس در تاریخ 5 اسد به نقل از وزارت دفاع گزارش داد که حداقل 16 شبه نظامی، به شمول سه قوماندان اصلی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش)، و 11 سرباز افغان طی مدت زمان 48 ساعت کشته شدند. بنا بر اعلام وزارت دفاع طی این عملیات ها بیست شبه نظامی نیز کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان مقامات دولتی در تاریخ 6 اسد گفتند که هفت شبه نظامی در ولسوالی مارجه ولایت هلمند کشته شدند که از این میان چهار تن طی درگیری در تاریخ 5 اسد و سه تن دیگر بر اثر انفجار بی موقع ماین خود به هلاکت رسیدند. تاریخ انفجار این ماین زمینی گزارش نشد. احتمال دارد که آمار این کشته شدگان در گزارش خامه پرس لحاظ شده باشد.

در همین حال محمد رحیم امین، رئیس اداری ولسوالی برکی برک ولایت لوگر، به خبرگزاری پژواک افغان گفت که طی درگیری های 6 اسد در این ولسوالی سه عضو طالبان و چهار تن از قوای امنیتی کشته شدند. او گفت که درگیری ها پس از حملۀ شبه نظامیان به پوسته های امنیتی در منطقۀ چلتن این ولسوالی آغاز شدند.

طلوع نیوز در تاریخ 6 اسد گزارش داد که ریاست عمومی امنیت ملی (ان دی اس) اخیرا یک بمبساز مظنون به عضویت در داعش را در ولسوالی کامه ولایت ننگرهار دستگیر کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500