کشته شدن 67 شبه نظامی و 8 افسر پولیس در عملیات های افغانستان

گزارش کارکنان

کابل -- قوای امنیتی طی عملیات های مختلف ضد شبه نظامی گیری و تروریسم در نقاط مختلف افغانستان حداقل 67 شبه نظامی را کشته و شش فرد ملکی را نجات دادند و در همین حال نُه افسر پولیس نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش طلوع نیوز، در جریان یک حملۀ طالبان به یک پوستۀ امنیتی در معبر مرزی تورخم در تاریخ 3 عقرب در ولایت ننگرهار حداقل هشت پولیس کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری پژواک افغان برید جنرال ولی محمد احمد زی، قوماندان قول اردوی 215 میوند، در تاریخ 3 عقرب به جورنالیست ها گفت طی حملات جدید قوای امنیتی در ولسوالی گرشک و ساحات بولان و بشران لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند حداقل 34 تن از طالبان کشته و شش فرد ملکی از اسارت آنها نجات یافتند.

به گزارس خرگزاری پژواک افغان، محمد رضا غفوری، سخنگوی والی جوزجان، در تاریخ 3 عقرب گفت که قوای امنیتی همچنین یک تلاش شبه نظامیان برای تصرف ولسوالی فیض آباد این ولایت را خنثی کرده و 32 عضو طالبان را به هلاکت رساندند.

او گفت که در پایان دو نبرد برای تصرف ولسوالی فیض آباد شبه نظامیان اجساد همقطارانشان را رها کردند. وی افزود که قوماندان پولیس ولسوالی منجیگک هم طی این درگیری ها کشته شد.

به گزارش افغانستان تایمز، قیس قادری، سخنگوی والی کاپیسا، نیز در تاریخ 3 عقرب گفت که در همین حال، شمار بسیار زیادی از شبه نظامیان، به شمول یک قوماندان مهم طالبان طی درگیری با قوای امنیتی در این ولایت کشته شدند.

قادری گفت که این درگیری ها پس از حملۀ شبه نظامیان به پوسته های امنیتی پولیس در ولسوالی های تگاب و اله سایی آغاز شد.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500