کشته شدن 34 شبه نظامی و دستگیری 2 مظنون متهم به کوشش برای اجرای انفجار انتحاری توسط قوای امنیتی افغانستان

گزارش کارکنان

کابل - طی حوادث خشونت بار اخیر در نقاط مختلف افغانستان حداقل 34 شبه نظامی و یک فرد ملکی افغان کشته شدند. در همین حال قوای امنیتی دو مظنون متهم به کوشش برای اجرای انفجار انتحاری را دستگیر کردند. همچنان طالبان شاهراه های کابل به قندهار و کابل به بامیان را مسدود کردند.

به گزارش خامه پرس وزارت دفاع در تاریخ 6 عقرب اعلام کرد که قوای امنیتی افغانستان طی عملیات شاهین 20 حداقل 34 عضو «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) را به هلاکت رساندند. بنا بر اعلام وزارت دفاع یک ماین گذار نیز در میان شبه نظامیان مقتول بود. این وزارتخانه محل اجرای عملیات شاهین 20 را اعلام نکرد.

به گزارش طلوع نیوز وقوع دو انفجار در شرنه، وئلایت پکتیکا، در تاریخ 5 عقرب به کشته شدن یک فرد ملکی منجر شد.

مقامات محلی گفتند که یک مرد ناشناس یک نارنجک را پرتاب کرد و چند دقیقه بعد هم یک انفجار دیگر روی داد.

به گزارش طلوع نیوز در حالی که قوای امنیتی برای بیرون راندن طالبان وارد منطقه شده اند، طالبان اخیرا شاهراه های کابل به قندهار و کابل به بامیان را مسدود کرده اند.

در همین حال افغانستان تایمز در تاریخ 5 عقرب گزارش داد که ریاست عمومی امنیت ملی (ان دی اس) اخیرا دو تن را که متهم به کوشش برای اجرای بمب گذاری انتحاری و پلان ریزی جهت حمله به یک کنسولگری در جلال آباد در ماه میزان بودند، دستگیر کرد.

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که قوای این ریاست مقادیری تجهیزات مختلف تروریستی، به شمول مواد منفجره، نه عدد بمب، و یک ماین را کشف و ضبط کردند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500