فرمانده سنتکام: پاکستان باید علیه جنگجویان 'اقدام قاطع' کند

سلام تایمز

واشنگتن دی سی -- یک جنرال ارشد ایالات متحده سه شنبه (۸ حوت) گفت که ایالات متحده انتظار دارد که پاکستان بر علیه اعضای طالبان و شبکه حقانی که از داخل خاکش فعالیت می کنند، اقدام قاطع را اتخاذ نماید.

جنرال جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) به کمیسیون نیروهای مسلح مجلس این کشور گفت که اعضا و رهبران گروه های ستیزه جوی مختلف «همچنان در پاکستان پناه می گیرند» و این وضعیت امنیت منطقوی را به خطر انداخته و زندگی منسوبین نیروهای نظامی ایالات متحده و منافع آن را تهدید می کند.

ووتل افزود که او به تدریج شاهد «نشانه های مثبت» از طرف اردوی پاکستان بوده است.

«آنها از طریق ارتباطات شان بعضی اقدامات را که به صورت عملی انجام می دهند، به ما گزارش می کنند. ... این هنوز با آن اقدام قاطع که ما می خواهیم از لحاظ تغییر ستراتیژیک شاهد انجام آن از سوی آنها باشیم، برابر نمی باشد. اما آنها نشانه های مثبت استند و این من را امیدوار می کند که برخورد ما برخورد درستی است.»

ووتل افزوده است که مشارکت با پاکستان کلید موفقیت در جنگ ۱۶ ساله افغانستان است که در آن هزاران نیروی اضافی ایالات متحده قرار است از بهار امسال آموزش همقطاران افغان شان را آغاز کنند.

این قوماندان ارشد سنتکام در عین حال به «فداکاری های فراوان پاکستان در نبرد با تروریزم، به شمول مشارکت های مهم آن در تضعیف القاعده و مبارزه با داعش [دولت اسلامی]» اذعان کرد.

او افزود که وی مرتباً با همتای پاکستانی اش گفتگو می کند.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500