کشته شدن ۶ نفر در جشن های نوروز در کابل بر اثر انفجارهای داعش

سلام تایمز و خبرگزاری فرانسه

کابل -- مقامات گفتند که در جریان جشن های نوروز بروز پنجشنبه (۱ حمل) کم از کم شش نفر بر اثر انفجارها در کابل کشته شدند.

وحیدالله مایار، سخنگوی وزارت صحت، به خبرگزاری فرانسه گفت: «در انفجارهای امروز در کابل بیست و سه نفر مجروح و شش تن دیگر شهید [کشته] شدند.» وزارت کشور این ارقام را تایید کرده است.

«حکومت اسلامی» (داعش) از طریق رسانه خود به نام اعماق، مسؤولیت این انفجارها را بر دوش گرفت. پلیس این انفجار ها را به سه ماین کنترل از راه دور ربط داد -- یکی از این ماین ها در وضوخانه یک مسجد، یکی در پشت یک شفاخانه، و یکی دیگر در یک کنتور برق جاکاری شده بودند.

این انفجارها در نزدیکی دانشگاه کابل و زیارتگاه کرت سخی روی داد که بسیاری از افغان ها هر ساله برای گرامیداشت نوروز، که تعطیلات سنتی سالانه بحیث سال نو است، می روند، اما (نوروز) توسط اسلام گرایان تندرو، یک عید غیراسلامی محسوب می شوند.

رئیس جمهور اشرف غنی در یک توئیت نوشت: «در حالی که ما این روز فرخنده را جشن می گیریم تا ما را به یکدیگر نزدیکتر کند، هموطنان ما شاهد یک روز ویرانگر دیگر در #کابل بوده اند. ما شهروندان صلح طلب را به خاطر یک دشمن بزدل که هیچ مرزی نمی شناسد از دست داده ایم.»

بصیر مجاهدی، سخنگوی پولیس کابل، گفت که نیروهای امنیتی بم چهارم را در نزدیکی دانشگاه کابل خنثی کردند. وی افزود که این ماین ها بسیار دورتر از مکان برگزاری جشن ها بودند.

خامه پرس پنجشنبه به نقل از یک خبرنامه ریاست امنیت ملی گزارش داد که این ریاست شش تن از افراد داعش را که پلان داشتند در نوروز حملات انتحاری در کابل اجرا کنند، دستگیر کرده اند.

دقیقا یک سال پیش، داعش مسئولیت یک انفجار در میان جمعیت حاضر در این زیارتگاه، که به کشته شدن ۳۳ نفر منجر شد، را بر دوش گرفت.

آیا شما این مقاله را می پسندید؟

0 دیدگاه

شیوه نامۀ بیان دیدگاه ها * نشان دهندۀ فیلد اجباری است 1500 / 1500